Programma loopt vast bij zoeken in "al mijn bestanden"

Als ik vanuit mijn browser (chrome, safari) een bestand zoek via "al mijn bestanden" dan krijg ik een strandbal en loopt dat hele betreffende programma vast. Via cmd-alt-esc moet ik dan het programma afsluiten en opnieuw starten. Ik had een trage macbook. Alles geformatteerd en opnieuw geinstalleerd maar dit probleem blijft zich voordoen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? [img]/uploads/community/3a9bd8899eded261f6bbc6990c710b42b80fc5cf_66334.png[/img]

Die hele optie uitschakelen, scheelt een hoop gezeur.

maar dit is toch niet normaal? normaal moet m'n macbook toch snel kunnen zoeken?

waarom zou je via Safari naar bestanden zoeken ??
dat kan toch ook met Finder.

Dit is wel normaal. 'Al mijn bestanden' is een pseudo-map, die op basis van de index van je hele harde schijf bij elke aanroep moet kijken welke bestanden van jou zijn. Als er dan hele grote bestanden, bestanden op netwerkschijven of bestanden op langzame schijven bij zitten, dan gaat dat opeens een stuk minder snel. Daarbij heb je ook nog eens dat systeembestanden - dus bestanden die jij zelf persoonlijk niet nodig hebt, niet gebruikt en niet hebt aangemaakt - ook worden weergegeven. Die hele optie is een idioot idee, want het lost het organisatieprobleem niet op. Mensen moeten gewoon leren hun spullen op te ruimen.

Wat je zou kunnen doen, is kijken of het in een normaal finder venster ook langzaam gaat.
Er van uit gaan dat een CPU en I/O intensieve operatie altijd snel zal gaan zit er niet in. Wat je in principe doet, is je computer alles langs laten gaan om jouw bestanden te zoeken. Een normale spotlight zoekopdracht, of gewoon zelf in de juiste map kijken is altijd sneller, want dat kost minder rekentijd en is ook minder afhankelijk van het totale aantal bestanden op de computer.

@fred44nl: dit is het 'Open...' venster, voor als je iets wil uploaden of openen in Safari. Volstrekt normaal dus.