programma-map plotseling "onzichtbaar" !!

Ontdekte plotseling dat mijn map "geluid.e.d.", met allerlei geluidsprogrammaatjes, plotseling verdwenen is uit de Programma-map. Normale zoekfunctie( in Panther) leverde niets op. Maar met het programmaatje "invisable", gezocht naar onzichtbare files. Leverde plotseling de verdwenen map op , alleen stond er een punt voor. Dus i.p.v. "geluid e.d." stond er nu ".geluid e.d." . Ik heb toen die punt vooraan weggehaald, "invisable" alles weer onzichtbaar laten maken, maar de map was weer verdwenen! Wat moet ik doen om die onzichbaar geworden map weer zichtbaar te laten blijven? Moet ik misschien iets doen met "toon info"? Wie weet de oplossing s.v.p.? Alvast ontzettend bedankt!

Ik wil je nergens van beschuldigen, maar het zou heel goed zijn dat je die map heel onschuldig en per ongeluk zelf onzichtbaar hebt gemaakt. Die "." voor een bestand of map zorgt ervoor dat ze verborgen worden. Misschien heb je dat heel per ongeluk gedaan hoor......kan gewoon gebeuren. Let daar in de toekomst een beetje op met namen en benamen van bestanden.

Poeky.

(mijn kat heette indertijd “Max”(imum snelheid), maar ik noemde haar ook pookie, maar met ie)
Bedankt voor je advies. En je mag mij best besxchuldigen hoor! Want je kunt best gelijk hebben. Ik heb die punt vooraan weggehaald, en ook “e.d.”. Heb toen , uit die “invisable-maps” het bestand op het bureaublad gesleept, en na allerlei stommiteiten staat hij weer op zijn oorspronkelijke plaats. Maar, hoewel daar geloof ik niet openlijk over gesproken mag worden, denk ik dat ik van TKA een geluids-bestand heb gedownload, “barbapabatch”, wat niet in de haak was, want na de installatie daarvan is die ellende begonnen. Heb TKA al geprobeerd te waarschuwen .

@ Poeky

Je kan geen punt voor een map of bestand zetten :wink:

[quote:7077b9d920="à la Mac"]@ Poeky Je kan geen punt voor een map of bestand zetten ;)[/quote:7077b9d920] In de finder niet, maar op allerlei andere manieren wel.

Via torrents van alles maar downloaden zal steeds gevaarlijker worden. Dat is al vaker gemeld. Een simpel scriptje dat een punt voor de applicationsmap laten zetten is voor veel gebruikers voldoende om in volslagen paniek de straat op te rennen.

Dus Sedikit, wel blijven opletten…

Ja Deskman, inderdaad een paar uur in grote paniek geweest. Vanaf mijn balkonnetje de meerkoetjes en de meeuwen maar gevoerd, en me suf staan peinzen. Maar de straat op vliegen ging mij net iets te ver...