programma niet verwijderbaar, in gebruik

ik heb een programma naar mijn prullenbak gesleept, maar nu kan ik die niet leeg maken omdat het programma nog in gebruik is, ik heb alles geprobeerd, en ik zie maar een oplossing: "activiteitsweergave", zoals in windows waar je kan zien welke programma's er allemaal runnen, en waar je dan taak kunt beindigen...

waar vind ik dat in Tiger?

gr
Boris

Programma activiteitenweergave (je had het bijna goed :wink: ) in de map hulpprogramma's.

Vaak helpt uit- en weer inloggen ook of natuurlijk een herstart. :|

Een herstart doet wonderen, het is soms net Windows :roll:

niks helpt dus...

het gaat om het bestand “Localized.rsrc”
iets van een Palm-agenda,

weet iemand waar dat dit draait?

Dit blijft overigens een rare tik van OSX. ik heb ook 'vaak' dat hij de prullenbak niet wil legen, omdat er een bestand in gebruik zou zijn.

Onder systeemvoorkeuren kan je kijken bij account en dan inloggen of er geen (overbodige) programma's worden gestart.

En toch werkt 'leeg prullenmand veilig' vrijwel altijd.

Denboris, google eens op '[i:622722c828] Localized.rsrc[/i:622722c828]', kom je wel wat antwoorden tegen. In ieder geval idd: Finder menu>Leeg prullenmand veilig.

[quote:622722c828=“Mendoza”]Dit blijft overigens een rare tik van OSX. ik heb ook ‘vaak’ dat hij de prullenbak niet wil legen, omdat er een bestand in gebruik zou zijn.[/quote:622722c828]
Meestal iets wat in Voorvertoning.app draait (pdf-jes of zo), terwijl dat niet zo is; althans niet zichtbaar. Het afsluiten van dat progje lost altijd het probleem op, bij mij…

bij mij niet altijd: soms moet ik herstarten om het probleem te verhelpen.

Misschien even het bestandje aan klikken , appletje+i (toon info) en kijken of het beveiligd is, zo ja ,even weg vinken