programma om cd te branden / kopieren

Zit er in OS X een programma om cd's te branden (buiten iTunes voor audio cd's) of moet je echt toast kopen als je een data cd wilt kopieren???

Dat kan gewoon met het schijfhulpprogramma wat je map met hulpprogramma's zit, en er zijn ook gratis of bijna-gratis programma's om mee te branden.

Je stop een lege cd in je Mac of losse cd / dvd brander, sleurt de files die je er op wil hebben naartoe en je sleurt de cd naar de vuilnisbak. Dan vraagt de Finder of je 'm wil branden..

Wat nou programma’s? :mrgreen:

Drag en drop naar de cd en dan de cd "weggooien" is het enige wat je hoeft te doen.

edit: je was eerder!

Ik bedacht me later dat het branden inderdaad niet zo moeilijk is. Ik bedoelde ook eigenlijk het kopieren van een cd. Moet je dan eerst alles naar je computer slepen en dan weer op een cd, of zijn er gratis of meegeleverde programma's die het kopieren voor je doen (zoals Toast)

Alles eraf halen, werkt niet altijd, soms zijn er hidden files of beveiligingen. Dan kun je beter een programma zoals toast gebruiken of alle ander alternatieven die hier later worden gepost gebruiken.

[quote:bb4ce8e904="Ron von Flon"]Ik bedacht me later dat het branden inderdaad niet zo moeilijk is. Ik bedoelde ook eigenlijk het kopieren van een cd. Moet je dan eerst alles naar je computer slepen en dan weer op een cd, of zijn er gratis of meegeleverde programma's die het kopieren voor je doen (zoals Toast)[/quote:bb4ce8e904] Het schijfhulpprogramma kan dit ook.

zoek even via [url]http://www.versiontracker.com[/url] staan zat programma`s op om cd`s te rippen.