programma om digitaal op te nemen van analoge bron

Welk programma kan ik het best gebruiken om digitaal op te nemen van mijn platen spelers? Liefst gratis/goedkoop en simpel. Kan ik lekker mijn mixjes opnemen.. :)

Als je een vrij recente mac hebt -> Garageband.

Ervan uitgaande dat je alle benodigde kabels en juiste ingangen hebt.

Ik heb alle kabels. Mijn mac staat op m'n versterker aangesloten. Eigenlijk zoek ik zoiets als Soundedit (dat progamma met dat hondje). Dat draaide ik vroeger op os 9. Ik heb nog niet echt gezocht ofzo maar ik dacht ik vraag eerst even hier of iemand een goede optie heeft..

Audacity misschien?

Heb je Toast? In die map zit een extra progje dat Spin Doctor noemt! Split zelf de tracks, werkt perfect. Enne... tegenwoordig kan je ook met QuickTime Pro geluid opnemen hé.

http://www.rogueamoeba.com/ ....Audio hijack (shareware - als je niet betaalt $16,- laat het een lichte ruis achter op je opnames).. in combi met LineIn (freeware)..

Final Vinyl is ook gratis, alr je een z.g. iMic koop/hebt van Griffin.

[quote:5f522667bd="Lexilyn"]Heb je Toast? In die map zit een extra progje dat Spin Doctor noemt! Split zelf de tracks, werkt perfect. Enne... tegenwoordig kan je ook met QuickTime Pro geluid opnemen hé.[/quote:5f522667bd]

Dat ga ik dan ook eens proberen. :wink:
Zijn er nog voorgeschreven poorten, of kan het b.v. ook via usb?

Waarom niet de LP's die je al hebt "illegaal" downloaden of rippen van een CD van de buurman???

Daarnaast is soundedit nog steeds te gebruiken onder “Classic”.

OH ja sorry het ging om mixjes...... nou ja sound edit dan bijv. of eens op versiontracker kijken wat je tegenkomt bij audio recording aan freeware en dan uitproberen wat je het best bevalt.

hier vind je zeker iets tussen :-)

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52629

[quote:c2df6bc11a="Turbanus"]Dat ga ik dan ook eens proberen. :wink: Zijn er nog voorgeschreven poorten, of kan het b.v. ook via usb?[/quote:c2df6bc11a]

Heb zelf ook de iMic en je kan zelf je input source kiezen hé, dus ook usb.
Het zelf splitten van de tracks met de toverstaf en de mogelijkheid om het van hieruit op CD te branden vind ik erg leuk.
1 nadeel echter… als ik mijn handelingen te snel achter elkaat uitvoer (start/stop,etc) crashed het soms (Tiger-probleem?)… maar bij het terug opstarten vind hij zelf zonder probleem de data terug.

Bedankt allemaal!

[quote:06b6683475="Lexilyn"]Heb je Toast? In die map zit een extra progje dat Spin Doctor noemt! Split zelf de tracks, werkt perfect. Enne... tegenwoordig kan je ook met QuickTime Pro geluid opnemen hé.[/quote:06b6683475]

Dat heb ik dus. Precies wat ik zocht! Perfect die Spin Doctor!
Thanx Lexilyn!!!