Programma om .png te exporteren naar .gif

Ik maak met het programa omnigraffle vaak plaatjes die ik dan gebruik in een site of iets anders maar omdat het programma niet kan opslaan als .gif moet ik t als .png opslaan. Alleen jammer is dan dat browser zoals IE geen .png kunnen lezen. Ik moet dus een programma die dat kan omzetten en dan dus ook probleemloos een transparant plaatje kan overzetten naar gif. Ik heb al een antal programma's getest maar meestal maken ze van het transparante een zwarte 8tergrond. Kan iemand mij helpen om r een te zoeken? Een die makkelijk te bedienen is dus niet veel franje en extra dingetjes

Alvast bedankt,
Jonno

[quote:94de404dae="Jonnotie"]...maar meestal maken ze van het transparante een zwarte 8tergrond.[/quote:94de404dae] ... en geef je dus aan dat zwart de transparante kleur van de .gif moet zijn. Maar er bestaan ook css-oplossingen om te zorgen dat IE toch meewerkt.

anders moet je met [url=http://www.lemkesoft.de/en/graphcon.htm]Graphic Converter[/url] gebruiken om je afbeelding te opslaan in GIF met transparante kleur. Alleen GIF ondersteun transparant op de wereld van internet.