programma om videoclips mee te maken

hallo,
weet er iemand een goed eenvoudig programma om toch mooie videoclips mee te maken
met foto’s, filmpjes, effecten, muziek enzo, dat je kan toevoegen?
liefst voor op mijn iMac ( werkt gemakkelijk )
kortom ik wil van enkele momenten een videoclip maken.
ook bijvoorbeeld om een evenement aan te kondigen een korte videoclip maken met muziek, effecten, video…
dank bij voorbaat.
Dries D

Ooit van iMovie gehoord?

iMovie?

Mac-Eddy

Zonder heel die aftitteling en veel effecten kan je daar nu ook niet aan toevoegen…
Mag betalend programma zijn hoor… Ik bedoel een programma die een beetje zich zelf uit wijst en waar je geen 3 jaar hebt voor moeten studeren…

Mvg

[quote]
Zonder heel die aftitteling en veel effecten kan je daar nu ook niet aan toevoegen…
[/quote]Goeie zin. :slight_smile:

Maar 3 jaar moeten studeren voor iMovie???!

Pleur je clips er in, selecteer Trailer, en klaar ben je. Dat kan mijn nichtje van 6 nog.

Man is dat nu zo moeilijk!

Ik bedoel een ander programma of imovies… Een programma die makkelijk werkt…
Geen programmas die ze gebruiken voor Professionele dingen mee te maken… ( zoals je niet zomaar met photoshop overweg kan )

Ik vraag geen reacties over mijn “goeie zin”
Ik wil wat meer of clips er in pleuren en trailers selecteren…
En karelWillem als je deftig kan reageren reageer dan niet… Duidelijk!!!

Danku!

Maar heb je iMovie geprobeerd en vind je hef niks of?

Probeer eens redelijk foutloze zinnen te maken zonder woorden weg te laten waar ze wel horen te staan.
Want hoewel ik bekend sta redelijk goed begrijpend te lezen snap ik er zo weinig van.

Vind je iMovie nu te simpel en te weinig mogelijkheden hebben, of vind je iMovie te lastig?
Ik snap dat echt even niet meer.

Dat programma heet toch echt iMovie. Daar kun je alles mee wat je hierboven opnoemt.

Wil je een stapje verder, en niet te veel afwijken van de handelswijze van iMovie dan is Final Cut Pro wel wat voor je.

Ik denk dat hij denkt dat iMovie hetzelfde is als FCP.

Laat me raden: ‘Poorteken’ is dyslectisch en autistisch, en daarom moeten wij het allemaal maar begrijpen, én accepteren.

Heeft iemand hier al iMovie genoemd? :smiley:

Dat hoefde nu ook weer niet :wink: al heb je wel ergens gelijk.

@Poorterken Ik ben het niet helemaal zeker maar ik denk dat de bovenstaande reacties je duidelijk proberen te maken dat iMovie het programma is wat je zoekt. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je er zo’n probleem van maakt. Is iMovie nu te simpel of te moeilijk? In ieder geval: iMovie heeft heel wat meer te bieden dan wat jij blijkbaar denkt en zelf een kind van 8 jaar zou het na minder dan 3 jaar perfect moeten kunnen gebruiken.

Dus kijk eventjes vijf minuten rond in iMovie. Als het toch jouw ding niet zo is, kijk dan eventjes vijf minuten langer rond. :-?

Inderdaad, iMovie (y)

Beste,

Ik wil een programme maar niet imovies…
Een ander programma… Met imovies heb ik al wat dingen gemaakt.
Er bestaan toch heus wel andere programmas?
Dus ik wil eventjes te weten komen welke andere programma’s er nog zijn…
Dankuuu!

Je maakt het er niet beter of duidelijker op, Poorterken.

Als je nu even vertelt waarom iMovie voor jou niet doet wat het moet doen, dan kan iemand misschien verder helpen.

Bovendien is hierboven al een alternatief genoemd.

Dus…

Final Cut pro
of
Adobe Premiere
Avid Media Composer
Jashaka
VideoLan Movie Creator
Lightworks
etc.

Fcp had ik idd net zien staan.
Imovies doet het wel voor mij maar ik wil wel eens wat anders leren kennen.
Die gemakkelijk te gebruiken is…
Dus ik bekijk even deze die je net opgenoemd hebt.

Bedankt alvast!

@Poorterken

Misschien iMovie uit proberen :stuck_out_tongue:

Probeer Youtube eens. Met editor.

Final cut pro!
Perfect! Thx

FCP (à 300 euro)?

Eenvoudig in gebruik!