programma onverwacht gestopt

Ik heb sinds enkele dagen problemen met enkele programma's op mijn powerbook. Meerbepaald met mail en Quicktime. Opeens en zonder reden stoppen ze en geven ze de melding dat het programma onverwachts is afgesloten. Mail kan ik nog net openen, direct daarna sluit het zichezelf af. Met Quicktime kan ik nog wel een film bekijken voordat hij afsluit. Ik draai tiger osx 10.4.4 op een powerbook G4 1,5Ghz en ik heb met schijfhulp mijn permissies al proberen te herstellen...

Iemand raad of info??

Heb je dit na de update van 10.4.4 ? Zo ja probeer eens de combo updater van Apple er over heen te gooien !

ik heb de update al even achter de rug. En de problemen zijn denk ik maar eergisteren begonnen. Dus ik weet niet zeker of het aan de update ligt. Ik zal de updater eens proberen. Wie weet...

Ik heb ook wel vrij vaak last van onverwacht gestopte programma's Denk iedere week wel stuk of 3 keer. Is zo opgelost maar het is natuurlijk nooit de bedoeling.

ik heb de update nogmaals geinstalleerd en nog hetzelfde probleem....

@Remon: af en toe stoppen is één ding, maar je mails niet meer kunnen lezen omdat het telkens je een mail wilt openen stopt is iets anders :frowning:

Ga eens ff na of je iets 'handigs' (plugin, scriptje, haxie, utility) hebt geïnstalleerd?

Ja je hebt gelijk maar beide gevallen mogen eigelijk niet voorkomen. Je zou in ieder geval altijd het rapport moeten verzenden als je dat niet doet zal apple nooit iets van je problemen vernemen succes verder.

heb je die flip4mac geinstalleerd? ik had hetzelfde probleem maar na deze uninstalled te hebben ging het weer goed. maar heb nu die nieuwe versie van flip4mac geinstalleerd en heb nu geen last meer van dat mail enzo ineens uitvalt

dus zou zeggen probeer het eens

idd de flip4mac was blijkbaar het probleem weggesmeten en alles werkt terug

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=891117#891117]Flip4Mac is ruk![/url]

Ik heb het ook een enkele keer, mar in het bijzonder met Toast de laatste dagen. Ik probeer steeds een cdtje te branden, maar tot nu toe nog niet gelukt omdat Toast abrupt stopt. Maar er verschijnt eerst een error melding, dus ik vrees dat het aan de brander ligt. :( Deed het wel altijd, maar had het al een tijdje niet voor recorden gebruikt. Iemand enig idee wat ik daarmee aan moet?