programma start niet vanuit dock met muisklik

Helleu,

Ben ik weer… met een probleempje.

Op dit moment krijg ik firefox niet gestart als ik op het FireFox icoontje in de Dock klik. Ik hoor dan het bekende ‘dit gaat niet’-geluidje van OS x.

Als ik lang op het icoontje klik kan ik wel gewoon ‘open’ kiezen en dan doet hij het wel.

Ik had dit probleem laatst ook met een ander programma. Voor zover ik weet staat het niet open, het is ook niet eerder gecrasht, en er zijn voor zover ik weet ook geen onderdelen van het programma actief. Overigens zou het dan ook logischer zijn als het met lang-klikken en dan ‘open’ kiezen ook niet zou lukken.

Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?
Groet,
Marius

Geen idee, maar heb je al geprobeerd het icoon uit je dock te gooien en Firefox opnieuw in je dock te zetten?

Ga naar uw programma schijfbeheer in de map hulpprogramma's (utilities). Klik je hardeschijf aan en daarna op de knop controleerd volume bevoegdheden. Wanneer hij klaar is kiest u Herstel volume bevoegdheden. Hierna bent u klaar. Nu zal uw Mac weer soepeler reageren.

Dit mag je gerust één keer per maand doen.

Zet, voor je volumebevoegdheden herstelt, de Firefoxvoorkeuren(*) uit de map ~/Bibliotheek/Preferences in de Prullenmand en start Firefox.

(*) org.mozilla.firefox.plist

Ook geen idee hier. Misschien komt er enige opheldering te voorschijn als je ctrl-muisklik doet. Zo niet, dan ideetje van Lytstomke uitvoeren.

Ik heb gisteren firefox uit de dock gehaald, en teruggezet erin. Toen werkte het wel weer. Toch vind ik de hier beschreven tips erg interessant, dus ik hoop al bijna dat het probleem zich snel weer voor zal doen, om te kijken of dat ook werkt.

Het is dus wel zo dat de problemen zich alleen voordoen in de Dock. Verder niet. Dus als ik de toepassing vanuit Programma’s opstart werkt het wel…

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,
Marius

Even offtopic: hoe en waar wis je de cash in Firefox?

[quote:a5e2f71b7c="michelvdb"]Zet, voor je volumebevoegdheden herstelt, de Firefoxvoorkeuren(*) uit de map ~/Bibliotheek/Preferences in de Prullenmand en start Firefox.

(*) org.mozilla.firefox.plist[/quote:a5e2f71b7c]

Vuurkeuren weggooien is niet nodig.

• gewoon even bevoegdheden herstellen
  • controleer (in dien je fontcatalogus gebruikt) of er niet te veel fonts open staan.
    dit kan ook voor vreemde verschijnselen zorgen.

Ik zelf gebruik: http://www.linotype.com/fontexplorerX
zonder problemen!

Of te weinig fonts òf er een aantal hebt weggegooid... :roll: Met fonts moet je oppassen. :|

Marius: die icoontjes in de Dock kun je vergelijken met de snelkoppeling uit Windows. Als die het niet doet kun je het beste gewoon een nieuwe snelkoppeling maken op de manier die Guitarman omschrijft.