Programma voor interactieve kaart

Ik wil een interactieve kaart maken, maar ik weet eigenlijk niet welk programma ik hiervoor het beste kan gebruiken.

Het idee is om een kaart van Nederland te maken waarop objecten (meestal stippen) staan waarop kan worden geklikt en waarbij er dan informatie, foto's of illustraties verschijnen in een soort tekst-ballonetje.

Om de kaart en enkele illustraties te maken gebruik ik Illustrator en de foto's beheer ik in Aperture.

Ik heb Adobe CS5.5 suite. weet iemand welk programma ik hiervoor het beste kan gebruiken, want alles wat ik tot nu tot heb gedaan is statisch en was bedoelt voor print.

Ik begrijp dat je het leuk vindt om zoiets zelf te maken, maar Google was je al voor hoor. :sarcastic:
Ik ben ooit met iets soortgelijks begonnen dat een interactieve routekaart voor X-Plane voor het uitstippelen van de vliegroute moest worden (radiobakens e.d.). Uiteindelijk maar opgegeven toen ik zag dat je dat ook via google earth kon bereiken met een overlay die je kon downloaden.

Ik ken geen programma speciaal voor dit, maar ik gebruik zelf [url=http://mac.softpedia.com/get/Developer-Tools/Revolution.shtml]Revolution[/url] dat een algemene programmeer omgeving is met een heel gemakkelijke scripttaal. Je laadt er een image mee in (de kaart dus) en je kunt dan klikbare objecten 'boven' de kaart aanbrengen in een nieuwe laag. Dit programma is echter nogal duur als je het alleen maar hier voor gaat gebruiken.

Gewoon webbased maken met CSS. Op CSSplay.co.uk staat hoe dat moet.
Als je ook nog een database kunt programmeren, dan kun je het met PHP ook nog automatisch laten genereren, en heb je het dus aanpasbaar.
Zal ook wel met Google Maps kunnen, maar dat ziet so scheisse uit (kunt voor zover ik weet nog steeds niet de looks daarvan tweaken).