programma voor osx om schermacties op te nemen

zoals op pc [url=http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp]Snagit[/url]. bestaan er zo'n progsel voor de Mac?

Voor zover ik de vraag begrijp, is Quickeys niet wat je zoekt? Anders even je wensen wat duidelijker omschrijven. Niet iedereen hier heet een PC met Snagit erop...? (ik niet bijvoorbeeld)

Net even de link bekeken, maar dan is Quickeys heel iets anders.

je wilt schermafdrukken maken?

wist je dat dit standaard in macosX zit !?

appeltje shift 4

of gebruik het programmaatje schermafbeelding in de map hulpprogramma’s

Blijft prachtig he zo’n mac! :slight_smile:

sorry ben wat onduidelijk inderdaad, het ging meer om video opnamen van acties die ik op het scherm uitvoer. ik dacht dat dat wel duidelijk werd uit de link die ik erbij geplaatst had :D

ik heb al wat gevonden denk ik: Snapz Pro X

iedereen is ontzettend enthousiast over Snapz X Pro. Ik nog niet. Als ik op mijn beeldscherm wil opnemen wat ik op dat moment aan het doen ben, dan krijg ik nauwelijks beweging in mijn muis. Net alsof Snapz X pro zoveel kracht van mijn processor vraagt, dat deze de muis nauwelijks meer bij kan houden. De muis schiet bij elke minimale beweging van links naar helemaal rechts met een tussenpauze van 2 seconden voordat hij dat doet.

Daarnaast word alles erom heen zo traag. Ik moet bijvoorbeeld van een Director presentatie een video hebben, maar de animatie trekt het niet en het geluid houdt het niet bij.

Ik heb een Powermac G4 867 Mhz met 1,1 GB Ram geheugen en OS X.3.4 draaien.

Is dit nu te weinig

Snapz zet een kernel extensie in je systeemmap, en ik heb begrepen dat programma's die dat doen voor problemen kunnen zorgen. Weet iemand daar misschien het fijne van en wat die problemen dan kunnen zijn?

Sommige programma's doen dat idd.... Zoals mlMac (ook een leuk voorbeeld) en dat vertraagt idd :-(

En wat kan ik daar dan aan doen zodat het wel naar behoren werkt?

Het wèrkt naar behoren... maar vergt nu eenmaal een constant gedeelte van je geheugen en processor. Wil je dat niet, zoek dan een alternatief ;-)