Programmamap verplaatsen?

In mijn laptop zit een grote (80Gb) harde schijf. Omdat het zo'n oud beestje is, heb ik 'm moeten opdelen in twee partities van 7 Gb + de rest.

Op de eeste 7 Gb staat OSX en de programmamap. Met Netinfo heb ik de gebruikersaccounts ‘omgeleid’ naar de grote partitie.

Kan zoiets nou ook met de programmamap? Die moet voor sommige programma’s immers op dezelfde schijf staan als de systeemmap.
Is dat niet af te vangen op de één of andere manier? Want ik loop tegen wat ruimtegebrek aan… :sealed:

Dus concreet:

[u:bf1b58e9ce]Wat ik heb:
[/u:bf1b58e9ce]
Partitie 1:
-Systeemmap
-Programma’s

Partitie 2:
-Gebruikers

[u:bf1b58e9ce]Wat ik wil:[/u:bf1b58e9ce]

Partitie 1:
-Systeemmap

Partitie 2:
-Programma’s
-Gebruikers

Kan dat?

Nee, lang niet alle programma's kunnen op een andere schijf draaien, of zullen dat deels doen, waarbij toch bestanden naar de systeem schijf moeten. En soms krijg je ineens rare foutmeldingen e.d. Kortom, het werkt niet lekker.

Je kunt wel OS X zo kaal mogelijk installeren, dus geen vreemde talen, printerdrivers… dat scheelt je al snel 1 a 2 GB.

ik zou zeggen maak een alias van de programma's en plaats deze in de map programma's op je eerste partitie en kijk of het werkt.

[quote:6e61e52eb4="unSOUND"]Nee, lang niet alle programma's kunnen op een andere schijf draaien, of zullen dat deels doen, waarbij toch bestanden naar de systeem schijf moeten. En soms krijg je ineens rare foutmeldingen e.d. Kortom, het werkt niet lekker.

Je kunt wel OS X zo kaal mogelijk installeren, dus geen vreemde talen, printerdrivers… dat scheelt je al snel 1 a 2 GB.[/quote:6e61e52eb4]

Ik geloof dat ik dan maar dikke pech heb. Ik had gehoopt dat er met een symlink oid iets te organiseren viel… Maar dat zou dan eigenlijk andersom moeten, dus de systeemmap linken vanaf de andere partitie. Lijkt me een helse klus en onverstandig, nu ik er zo over nadenk.

OSX is al naar de sportschool geweest… Ik laat het wel even zo, denk ik…