Programma's doen één dock-sprong en stoppen dan

Soms heb ik met programma's dat ze niet meer willen opstarten. Dan doen ze één sprongetje in de Dock en dan stoppen ze. Ik weet niet zeker waar het aan ligt. Het zou misschien kunnen dat die programma's nog onder Panther geïnstalleerd waren (ik zit weer bij Jaguar). Iemand suggesties?

Groet, Wilfred

Draai even Repair Disk Permissions met de Disk Utility (in de Applications/Utilities map). Die functie kun je vinden onder het First Aid tabblad.

Waarschijnlijk werkt de boel dan weer gewoon.

[quote:db38f1f01a="wilfred"]Soms heb ik met programma's dat ze niet meer willen opstarten. Dan doen ze één sprongetje in de Dock en dan stoppen ze. Ik weet niet zeker waar het aan ligt. Het zou misschien kunnen dat die programma's nog onder Panther geïnstalleerd waren (ik zit weer bij Jaguar). Iemand suggesties?

Groet, Wilfred[/quote:db38f1f01a]

Je slaat de spijker op zijn kop!!! Kijk maar eens bij verschillende files als je de info bekijkt welke de default app is en dan zou het best wel eens kunnen zijn dat daar Panther versies staan :wink:

Gewoon je Panther disk unmounten. Je hebt Panther toch wel op een aparte schijf geïnstalleerd?

Hmmm Dit lijkt er veel op.. http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6645&highlight=dock Bij mij zijn het ook een paar sprongetjes en dan... niks...

Heb je je Panther volledig verwijderd of staat ie op een andere HD/Partitie??

:expressionless:

Ik heb m'n HD in Drie partities opgedeeld. De eerste partitie gebruik ik voor het systeem (en sommige applicaties). De andere partities zijn niet aangeraakt. Alleen de eerste partitie had ik weer helemaal geformateerd toen ik weer terugging naar Jaguar.

Groet, Wilfred

Sorrie dat ik het vraag (ik kon het gewoon niet laten), maar hoe formateer je een partitie van je harde schijf?

Dit kan namelijk niet, als je een partitie wilt formateren dan kom je neer op een lege schijf zonder partities.

Hij zal ''helemaal gewist" bedoelen Boelie :wink: , formateren kan onder Mac OS X bovendien nog helemaal niet... :? Slechte zaak, maar dat heb ik al eerder gezegd... :roll:

Je zal wel gelijk hebben, JeePee :wink: Maar wat zijn dit voor screenshots? :o [img:9e4d13bb14]http://home.wanadoo.nl/ngroot/stuff/files/a.jpg[/img:9e4d13bb14] [img:9e4d13bb14]http://home.wanadoo.nl/ngroot/stuff/files/b.jpg[/img:9e4d13bb14] [img:9e4d13bb14]http://home.wanadoo.nl/ngroot/stuff/files/c.jpg[/img:9e4d13bb14]

[quote:93430d4f30="boelie"]Je zal wel gelijk hebben, JeePee :wink: [/quote:93430d4f30]

Ik heb natuurlijk altijd gelijk… :stuck_out_tongue: :wink:

[quote:93430d4f30=“boelie”]Maar wat zijn dit voor screenshots? :o [/quote:93430d4f30]

Ik denk dat het te maken heeft me je externe schijf. Ik krijg namelijk met geen mogelijk die knop ‘options’ in beeld, maar ja ik heb ook geen externe harde schijf… Mijn mac wil hij met geen mogelijkheid zo ‘erasen’ dat alles in nullen wordt omgezet.

Jammer, want als je je Mac verkoopt, wil je eigenlijk toch alles verwijdert hebben en dat heb je dus niet… :roll:

Kwam die functie in Panther?

Ik heb zelf het antwoord op mijn laatste vraag: Ja, het kan in Panther! :P Het kan in nullen, maar ook 8-voudige overschrijving van je interne harde schijf.

Dat het in Jaguar niet kan heeft dus puur te maken met het feit dat Apple er blijkbaar voor gekozen had alleen externe schijven te formateren. Misschien omdat het anders te lang duurt, slechte reclame of Apple was nog niet zover… In ieder geval is Schijfhulpprogramma in Panther een stuk volwassener. Standaard wordt Journaling ook aangezet… Zegt genoeg over Journaling lijkt mij. 8)

Sorry, dit was Off-topic… :oops:

[quote:e9ebbbd56a="JeePee"]Ik heb natuurlijk altijd gelijk... :P :wink: [/quote:e9ebbbd56a] Dat is het nadeel van jouw autoreply: [b:e9ebbbd56a]je moet diskwarrior gebruiken[/b:e9ebbbd56a] :P :P :P

[quote:e9ebbbd56a=“JeePee”]Ik denk dat het te maken heeft me je externe schijf. Ik krijg namelijk met geen mogelijk die knop ‘options’ in beeld, maar ja ik heb ook geen externe harde schijf… Mijn mac wil hij met geen mogelijkheid zo ‘erasen’ dat alles in nullen wordt omgezet.[/quote:e9ebbbd56a]

Het kan wel als je vanaf installatiecd opstart ~ zelfde reden waarom je je opstartschijf wel kunt controleren maar niet kunt herstellen (als er iets mis mee is).

Ik weet niet wat voor InstallatieCD jij hebt, maar bij mij kan het echt niet! (natuurlijk had ik al vanaf CD opgestart :P :wink: ) Ik zal straks even mijn andere InstallatieCD proberen... (ik heb een algemene, geschikt voor alle Macs en één alleen voor m'n iMac) Ik had het geprobeerd, maar een Options-knop ontbreekt en aangezien jij een externe schijf had geselecteerd... :roll: :wink:

[quote:5702dd318d="boelie"][quote:5702dd318d="JeePee"]Ik heb natuurlijk altijd gelijk... :P :wink: [/quote:5702dd318d] Dat is het nadeel van jouw autoreply: [b:5702dd318d]je moet diskwarrior gebruiken[/b:5702dd318d] :P :P :P [/quote:5702dd318d]

Tja, dat is de enige manier om zonder de Lounge boven de 1000 berichtjes te komen… :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

LOL 8)

En zo ook... :P :o :wink: :sealed:

Ik lig nog zo'n 300 berichtjes achter je, maar wie weet haal ik je nog eens in ;) :P

Zolang je mijn 'lijfspreuk' dan maar niet gaat gebruiken... :? Dan blijft er voor mij niets meer over... :P :wink: Misschien worden we zometeen wel naar de lounge gemodereerd.... Aaaahh :D :wink:

Ik verzin wel iets...Wat dacht je van [b:eecdc561b5]Je moet gewoon je preferences weggooien[/b:eecdc561b5]?

Volgens mij zijn de moderators een beetje versuft van Lowlands en Pukkelpop :stuck_out_tongue:

sLowlands? Vandaar dat het zolang duurt.... :P Laten we onszelf dan maar modereren en ON-topic gaan... Waar ging het ook al weer over, dit onderwerp? Oh ja, het springen van applicaties. Limewire springt bij mij, maar verdwijnt dan... :? :wink: