Programma's hangen paar seconden na het starten

Ik heb nu sinds een dag of 2/3 dat als ik een programma start en ik klik het venster naar de voorgrond dan loopt het vast. Voor ongeveer een minutje en dan is het weer over en werkt het programma normaal.

soms kan ik een knop of menu aanklikken en dat blijft dan open tot het programma weer reageerd.

Weet iemand wat er mis is mijn mijn system?

Ik heb met cocktail systeem optimalisatie gedaan die normaal in de cron’s zitten. Ik heb het systeem helemaal opnieuw geprebind maar het helpt nix.

wat staat er allemaal onder je inlogonderdelen? bij mij doet ie dat ook na het opstarten maar dat komt door mijn telemeter

Het is bij het opstarten van programma's individueel niet het opstarten van het systeem. Ik herstart mijn iBook bijna nooit dus daar heb ik niet zo last van.

Ik heb dit probleem ook op mn stage gehad met een iMac 400MHz. Ik hoop voor je dat jij ergens anders last van hebt. Het probleem zat hem bij namelijk in het feit dat die schijf op sterven na dood was, en gewoon niet meer op gang wilde komen als hij even niks gedaan had.

Ook trad dit nog vaker op met een cron die ik erin had zitten.

Anders maar een clean-install van OS X. :oops:

Ik heb er ff een tijdje geen last van gehad en nu heb ik het ineens weer.

Het is gewoon de eerste minut dat ik een programma start dat het niet reageerd. Slechts enkele seconden na het starten kan ik nog ergens op klikken. Maar dan loopt het gelijk vast en moet ik een minutje wachten voor het programma werkt. Venster bij de titelbalk wegslepen werkt gelukkig nog wel .

Weet niet of het de harde schijf kan zijn. Denk (hoop) het neit.

Wat je kunt proberen is om de programma's onder een andere account te starten. Hierdoor kun je in ieder geval uitsluiten dat het pref / account specific is.

goeie tip ik ga het proberen