Programma's kwijt na cleaninstal en terugzetten uit timemachine

Mijn laptop was verschrikkelijk traag dus heb ik een cleaninstal uitgevoerd, zoals beschreven elders op dit forum. Natuurlijk na een Time Machine backup te maken. Daarna programma’s en documenten, en uiteindelijk ook systeeminstellingen teruggezet uit Time Machine, maar nu zijn geen van mijn eerder geïnstalleerde programma’s nog terug te vinden: alle widows programma’s, vues, VCL, mankeeper, alles is kwijt.
Iemand een idee hoe ik die weer terugzet?

Geen idee wat er niet goed gegaan is, lijkt er op dat het terugzetten niet helemaal goed is gebeurd. Of dat de backup niet helemaal in orde was?

Ik kan je wel alvast vertellen dat wanneer je met ‘mankeeper’ misschien Mackeeper bedoelt, dat dit wel eens een van de redenen zou kunnen zijn geweest van de eerdere problemen met je laptop.

Ik wil je adviseren om in de toekomst geen Mackeeper meer op je mac te installeren.

lees er HIER meer over

Weet je 100% zeker dat je TimeMachine backup helemaal klaar was?

Je hebt het over Windows met je “widows”? Als je Windows op je Mac bedoelt: deze wordt NIET meegenomen in een TM backup (logischerwijs).

Windows for mac, spss for mac, endnote for mac, alle programma’s aangeschaft for mac die ik dagelijks gebruik zijn inderdaad niet teruggeplaatst uit de timemachinebackup. Ben ik die nu allemaal definitief kwijt? Heeft iedereen die ervaring? Of heeft het zin nog een oudere backup te proberen?

Windows for mac, spss for mac, endnote for mac, alle programma’s aangeschaft for mac die ik dagelijks gebruik zijn inderdaad niet teruggeplaatst uit de timemachinebackup. Ben ik die nu allemaal definitief kwijt? Heeft iedereen die ervaring? Of heeft het zin nog een oudere backup te proberen?

Kun je die programma’s niet gewoon opnieuw downloaden en installeren?

[quote]
…alle programma’s aangeschaft for mac…
[/quote]Ik vind je omschrijving wel apart. ‘for mac’??
Klinkt net alsof je die programma’s ergens anders hebt aangeschaft dan via de Apple App Store(?)

Als ze wel via de App Store zijn geïnstalleerd, kun je ze vanuit daar gewoon weer zonder problemen opnieuw installeren.

Ga naar Aankopen, klik de app aan die je wilt hebben en klik op Download en/of Installeer.