Programmatuur update blijft hangen :-(

AAAhhrgg. Besloten om t贸ch maar de nieuwste -zware- OSX update binnen te halen. Eerst versiontracker geprobeerd. Schoot niet op. Dan via 'programmatuur update'. Via breedband. Maar hij staat nu al 3 dagen (en nachten) op zo'n 90%. Gaat niet verder. Je kan/mag het niet afsluiten.

En dan? Heeft ie nu iets half bijgewerkt in mijn sysmap? Kan ik nog wel de mac uitzetten? Of is de sysmap dan naar z鈥檔 mallemoer? Did I just kill my mac? :cry:

Stoppen kan geen kwaad denk ik. De installatie is pas af na herstart.

10.2.4
10.2.4 Combo

Is hij nog aan het downloaden of is hij aan het installeren?

Als hij aan het downloaden is, is het minder erg, dan wanneer hij met installeren bezig is鈥

In het eerste geval kun je, lijkt mij zonder problemen Force-quiten. In het tweede geval niet, maar ik zou het gewoon doen鈥 :oops: Je kunt eigenlijk niet anders鈥

Maar heb je DiskWarrior of iets anders bij de hand? Dat zou ik zeker direct gebruiken, om problemen wellicht te kunnen voorkomen鈥

Bedankt voor de links. Was nog aan downloaden. Denk ik. Moet idd maar force kwitten. Geen diskwarrior, wel norton. Start nog op in OS9. Ga aan eind werkdag maar eens herstarten. Kan idd niet anders... Hopelijk kan ik m daarna opnieuw aanzetten. En dan maar opnieuw softwareupdater....

Nog steeds geen ghost of backup gemaakt van systeem鈥 (is nog beetje moeilijk)

Hooguit tijdens installeren kan er wat mis gaan, tijdens downloaden niet!! Succes!

Waren we ongeveer tegelijk h猫 Michelvdb鈥 :wink: