Programmatuurupdate problemen

Wie zou mij kunnen vertel waarom er bij mij geen nieuwe updates getoond worden?????

Om een antwoord op je vraag te kunnen geven, hebben we toch wat meer info nodig. Wat is er precies aan de hand, sinds wanneer doen de problemen zich voor, met welke software, etc. Lees in dat kader ook even het item "[b:6fd8942704][url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5419]Hoe stel ik het beste een vraag in dit forum?[/url][/b:6fd8942704]".

Het zou me niks verbazen als je de afgelopen tijd zo ongeveer alle 10.2 updates stuk voor stuk hebt gedraaid. Heb ik ook gehad, volgens mij was het iets met de 10.2.5 update. Heb er indertijd ook wat vragen over gesteld, er was echter niet een antwoord op. Ik heb een schone installatie gedaan met de 10.2.6. combo-update, toen waren de probleempjes over. Al blijf ik een schone installatie veel werk vinden. Zeker met mijn 500 MHz iMacje en 20 GB aan MP3's te backuppen.... :roll:

Bij mij zegt ie gewoon dat er een probleem is, dus ik kom niert eens aaan de updates , iemand t zelfde probleem ?

De programmatuurupdate doet het bij mij nu ook niet: "er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het ..." ???

Het is zowiezo niet aan te raden om de sofwaire update automatisch te laten lopen. Want als er iets gebeurt tijdens het updaten (met je connectie bedoel ik) kan dit ongeroepelijke schade toepassen. Het is beter de update los te downloaden van de Apple site en dan de Update te draaien op je computer, een bijkoment voordeel heb je als je meerdere computers moet doen.

Dit maar ter informatie. :finderoud:

De programmatuurupdatemeuk ligt eruit, had ik vanmiddag iig last van.

Het is verstandig programmatuurupdate gewoon van de automaat af te halen en [b:7817c1c08c]voordat[/b:7817c1c08c] je een update installeert eerst even op MacFixit te kijken (of hier te lezen) of er soms problemen zijn. Soms zijn updates geen verbetering, soms zijn ze voor jouw systeem gewoon overbodig.

Laatst nog bij iemand een heel systeem opnieuw kunnen installeren nadat hij een airport update had gedraaid. Ineens geen wireless meer. Bleek een raar foutje te zijn met een basisstation van een ander merk, maar het was niet te herstellen.

Apple heeft (vanwege de Unix roots) nu meer updates dan ooit. Een enkele keer worden updates ook heel snel weer ingetrokken. Reden genoeg om niet blind alles er maar op te zetten. Bij nieuwe software is het leuk de ‘first on the block te zijn’, maar met updates ben je dan wellicht ook als eerste het haasje…