Project Builder

Voor school leer ik C++ programmeren: Ik maak daar iets.cc filetjes met nedit, maar zou ze hier graag verder editten in Projectbuilder en dat kan ook, maar ik kan hem er net in compileren.. hoe zorg ik ervoor dat dat wel kan??

thnx Jan-Willem

Waarom kan dit niet? Misschien geen goede Objective-C code?

Als je een C++ file opent met Project Builder dan gebruik je hem als "gewone" text editor. Je moet een C++ project aanmaken (New Project -> Tool -> C++ Tool) en dan je files hier in plaatsen. Nu kun je ook compileren.

PS: Objective-C is een andere taal heeft weinig te maken met C++ behalve hun gedeelde ouder C.

Greets
Tristan

Welkom Tristan, leuk om nieuw programmeer bloed op het forum te hebben!

Hey Stof: hoort deze topic wel thuis in iApps? :stuck_out_tongue:

[quote:be2c1dd780="rbroen"]Welkom Tristan, leuk om nieuw programmeer bloed op het forum te hebben! [/quote:be2c1dd780]

Ik wil niet bij de hand doen, maar ben ik niet het nieuwe programmeer bloed??

met 1485 post zou ik eerder gaan praten over dialyse dan over nieuw bloed... :innocent:

[quote:e3a9415a22="Jan-Willem"]Ik wil niet bij de hand doen, maar ben ik niet het nieuwe programmeer bloed??[/quote:e3a9415a22]

Je bent 4 dagen langer geregistreerd dan ik en hebt al bijna 1500 berichten geplaatst. Nieuw ben je zeker niet! :stuck_out_tongue:

Ik vind het leuk als er wat meer programmeurs op het forum komen!

Over meer programmeurs gesproken... Waarom is er wel een forum over web ontwikkeling maar geen over software ontwikkeling?

BTW ben zelf eigenlijk ook niet echt nieuw heb nu zo’n 1.5 jaar een Mac en lees ongeveer al die tijd als Macosx.nl, ben niet echt zo’n schrijver :innocent:

Greets
Tristan