projecten plannen, maar waarmee?

Ik ben op zoek naar goed programma om projecten mee te plannen. Dit zijn voornamelijk communicatie (reclame) waarbij verschillende opdrachten gedaan moeten worden. Nu weet ik dat Microsoft een aardig pakket heeft namelijk 'Project' maar ik zoek iets voor de Mac.

Kan iemand een advies gegeven?

OmniOutliner?

http://www.omnigroup.com/applications/omnioutliner/

Ik heb naar Merlin zitten kijken, maar ik wil even weten of het goed werkt met MS Project files voor het werkt. Zijn er mensen die ervaring hebben met Merlin?

http://ganttproject.sourceforge.net/

Werkt als een trein, MS project compatible (tenminste, versie 2.0rc3, de on line demo is nog versie 1.1).
Zo’n java app. is niet erg mooi, maar deze is wel erg goed.

Kan niet heel veel meer dan projecten plannen, maar is daar wel goed in.

Entourage uit het Office 2004 pakket heeft ook een project center, misschien is dat iets? :)

[img:0babff4cf7]http://kirkmcpike.com/images/office2004/project.jpg[/img:0babff4cf7]

[quote:855f85dca3="kjkoster"]Ik heb naar Merlin zitten kijken, maar ik wil even weten of het goed werkt met MS Project files voor het werkt. Zijn er mensen die ervaring hebben met Merlin?[/quote:855f85dca3]

Ik werk met Merlin, terwijl mijn collega met MS Project werkt. We zijn beiden geen ‘project-software-experts’ die ALLE functionaliteiten gebruiken die erin zitten…maar tot op behoorlijk detailniveau lijkt het alsof je beide pakketten redelijk goed naast elkaar kunt draaien en uitwisselen.

Is het niet mogelijk om een (bruikbare?) Merlin demo te downloaden ?

@hbrands: ik meende dat er voor de creatieve branche nog wel aparte ‘plannings-software’ bestaat waar je ook direct uit kunt factureren…maar een naam heb ik helaas niet direct voor je…effe Googelen denk ik?

Hoewel Merlin nu een speciale aanbieding heeft, is Ganttproject 145,= euro goedkoper. Namelijk gratis. Proberen kost dus ook niets.

Kijk ook eens naar " ibiz" op:

www.iggsoftware.com/ibiz/

Er zit zelfs een timer bij!
Ca. €30 denk, voor single user.

Ik gebruik Ibiz al. Dat is overigens een geweldig pakket voor projecturen registratie en facturen. Ibiz is ronduit geweldig en kosten zijn nihil tov de opbrengsten.

Echter voor planningen en recourcemanagement is het niet geschikt.

Wat ik nog vergeet: bij ibiz zit ook een factuurfunctie. Je kan de facturen trouwens direct mailen (bv. als pdf) vanuit Mail of Entourage.

Nou, in dat geval gewoon even de testdrive van Merlin doen.

Misschien ben je hier iets mee?

linkje

ik plan momenteel gewoon in Ical, ik doe dat dan op weekbasis en het werkt echt goed! De print functie is zalig en ik sync mijn ipod ook iedere dag.

Een verdere administratie kun je er verder niet mee doen, het is enkel een veredelde agenda/planbord.

Ik weet niet of je er wat aan hebt…?

Ik heb even gekeken naar het volgende:

Merlin: ziet er goed uit en is duidelijk een prof. pakket., echter kost 149,-
Ganttproject: heeft geen geweldige interface maar volgens mij voldoende functies om een project mee te plannen.

Ik ga kiezen voor Merlin omdat die ook kosten ed kunt doorvoeren en opnemen en qua interface en gebruikersmogelijkheden er echt goed uit ziet.

Als ik nog bijzonderheden zien zal ik het publiceren. Bedankt allemaal!