Projectje van Logic naar Protools

Ik heb een project in Logic 7 gemaakt bestaande uit alleen maar audiotracks. Kan ik deze op de een of andere manier als OMFfile of ander formaat exporteren naar een formaat dat Protools vreet??

In Logic Pro zit onder bestand (file) de optie export>export as OMF. Dat zou moeten werken.

maar OMF zit niet standaard in Protools. Dat moet je er bij kopen. Dat zijn weer die Nazi's van digidesign ;-)

Juist ja, daarom werk ik dus niet met ProTools. :evil: Nou, dan wordt het dus alle tracks als .aiff of .wav exporteren. Kolere...

wat ik in zulke gevallen doe, is een klein stukje audio (eventueel leeg) aan het begin van elke track zetten en dan alle tracks afzonderlijk lijmen. Dan worden de eventuele losse parts dus één lange part. Dan weet je iig zeker dat ze allemaal op het zelfde moment in de song beginnen. Daarna kan je deze tracks binnenhalen in elk audio programma. Let wel op dat interleaved stereo niet werkt in protools, dus dat alle files mono, of split-stereo zijn. Ik maak er meestal ook nog wav van, dan weet je zeker dat iedereen, ook de pc-gebruikers onder ons, ze kan binnen halen.

En hoe scheid je de tracks daarna weer? Ik zie het even niet helemaal voor me. Wat je nu doet klinkt als bouncen en dat is volgens mij niet wat je wil.

denk dat bedoeld wordt dat je per track alle audio aan elkaar lijmt en op die manier een nieuwe file creeert.. Als je effecten ed. gebruikt zal je idd het handeltje per track (solo-en) nog wel dienen te bouncen.

Moest je beginnen bouncen en je zou in 24 bit aan het werk zijn, hou ze dan in 24 bit en doe pas een dither als allerlaatste stap in je project !

Ik bedoel idd wat Ewald zegt. Effecten worden toch niet in OMF meegenomen, alleen edits dacht ik.. Dus die was je sowieso al kwijt...

Ik bedoel dus lijmen en niet bouncen heh Vogel, wel ff opletten :wink:

Met deze methode blijven de files gewoon het formaat dat ze al waren en het gaat veel sneller dan bouncen.

wat ik in zo'n geval doe is in de prefrences een geschikt freeze formaat instellen en dan alles gewoon freezen. en dan die freeze files in protools importeren. voordeel: je oorspronkelijke logic song blijft onaagetast en je kunt later indien gewenst heel makkelijk 1 track weer unfreezen, editten, opnieuw freezen en weer in protools gebruiken.

ik gebruik het eigenlijk vooral als ik mooie strings of zo in protools wil krijgen. ik heb namelijk goede orkestsamples voor de exs24 maar niet in rtas formaat. 't is een omweg, maar het werkt.

Freezen is te gek, maar vind maar eens de goeie file terug. Freeze files krijgen altijd van die onzin-namen, of kun je die namen gewoon veranderen zonder dat Logic begint te mekkeren? @mailmen, tja je lijmt dus per spoor alle audio, maar soms vraagt Logic ineens of ik een mixdown wil maken als ik "merge" doe. Als ik dan "ja" antwoord, dan wordt het een zootje. Hoe voorkom je dat dan weer?

[quote:cf2891c074="vogel"]Soms vraagt Logic ineens of ik een mixdown wil maken als ik "merge" doe. Als ik dan "ja" antwoord, dan wordt het een zootje. Hoe voorkom je dat dan weer?[/quote:cf2891c074] Mmmm, dat begrijp ik niet. Bij mij vraagt hij volgens mij altijd of-ie mag mergen. daar gaat het ook juist om. Maar hoezo wordt het dan een zooitje?

Omdat de mixdown niet klopt. Het wordt meestal helemaal stil. Maar als het goed gaat, dan is er niks aan de hand, dus vraag ik me af wat ik verkeerd doe. Zelfs als er pauzes tussen zitten, vraagt ie me meestal keurig of het een gesloten track moet worden, maar soms komt ie met die mixdown vraag en dan moet ik 'm afkappen. Ik weet echt niet waarom ie dat doet.