Protesteer tegen Wolters-Noordhoffs' Windows only cd's

Beste OSX'ers,

Ik ben het redelijk spuugzat dat er nog steeds bedrijven zijn in Nederland die niet-Windows gebruikers in de doofpot stoppen en niet serieus nemen. Een groot voorbeeld hiervan is Wolters-Noordhoff. Zij leveren cd’s bij hun boeken en die werken alleen op WIndows. Als ouder zul je dus nooit een Mac in huis halen, want je kind kan er niet zijn schoolwerk op doen. Dit is toch pure onzin.

Het is daarom tijd voor een protestaktie en Wolters-Noordhoff is de eerste die eraan moet geloven.

Stuur een mail naar klantenservice@wolters.nl en leg uit waarom je het belachelijk vindt dat hun service zo bekrompen is.

Hieronder mijn mail:

[size=9:aeb2e4f90f][quote:aeb2e4f90f][i:aeb2e4f90f]Beste Wolters-Noordhoff,

Vind u niet dat studenten, scholieren, ouders of onderwijsinstellingen zelf mogen kiezen welke computer zij aanschaffen en welk systeem zij daarop installeren?

Als ik de programmatuur op uw CD-roms bekijk, die u bij u boeken levert dan vraag ik me af hoe men deze op de computers op Universiteit Utrecht of de Universiteit van Amsterdam opent? Want hier gebruikt men computers van het merk Apple en zoals u wellicht weet werkt deze niet met Windows. Uw CD’s (waar de klant goed voor betaalt) werken echter alleen op Windows. Dat is dus net zoiets als een auto kopen waarmee je alleen Shell’s V-Power kunt tanken. Kunt u voorstellen dat u zo’n auto zou kopen?

Blijkbaar verplicht u uw klant tot de aanschaf van een kwalitatief slechter systeem, waarvan de problemen wereldwijd bekend zijn.
U ziet dit waarschijnlijk als extra service, ik zie dit als kartelvorming en het tekort komen aan de wensen en behoeften van een aantal van uw consumenten. Dit relatieve aantal aantal klanten dat kiest voor een niet-Windows systeem valt uiteraard ook eenvoudig te negeren, want dit doet u al sinds u diskettes en cd’s levert bij uw boeken.

Hopelijk komt u er ooit achter dat we niet meer in 1995 leven en dat de burger naast een Windows computer nog steeds heel wat andere keuzes heeft en zich absoluut niet van de kaart laat brengen omdat uw cd’tje er niet op werkt.

Ikzelf mijd uw boeken al uit principe, want ik heb genoeg Amerikaanse literatuur met software die ‘hybride’ is (d.w.z. op “computers” werkt en niet op enkel op Windows).

Wachtend op uw reactie,

Met vriendelijke groeten,

***[/i:aeb2e4f90f][/quote:aeb2e4f90f][/size:aeb2e4f90f]

Doe je (toekomstige) kinderen een plezier en begin nu met mailen!

Done.

Misschien is dit artikel ook nog de moeite waard om te vermelden.

Ik heb zelf die software nooit gebruikt, omdat het volledig overbodige troep is. Dus wat dat betreft vind ik het een goed initiatief, maar ik denk dat het ze worst zal wezen bij Wolters dat die 10% die geen Windows gebruikt hun software niet kan gebruiken. Helaas maar waar.

hehe, mij maakt het niet uit dat ze niet werken. Heb ik tenminste een excuus als ik een opdracht niet heb gemaakt ofzo...

@ reddrummaster: heb je al een reactie van Wolters-Noordhoff ontvangen? Inderdaad vervelend dat het windows software is. Mijn vrouw heeft vandaag ook een cdrom ontvangen waarmee je je salaris e.d. kunt bereken voor komend jaar (cafetaria model): uiteerd ook weer zo'n windows geval.

Nee, is half uur geleden verzonden. Als eenling sta je nergens, daarom moet je met een aantal mensen zoiets beginnen. Er zijn namelijk genoeg mogelijkheden om software overal op te laten werken. Bijvoorbeeld: Java, Flash, HTML en nog wel veel meer en dit is geen specifieke windows software of specifieke mac software, maar voor een enorm breed publiek: scholieren.

[quote:d4af623a67]Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw e-mail ontvangen en zullen deze zo spoedig mogelijk behandelen.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice

PS Dit is een automatisch gegenereerde e-mail waarop niet geantwoord kan worden. Het afzenderadres is daarom identiek aan uw eigen e-mail adres.[/quote:d4af623a67]

Daarom dat er dus mensen zijn die leer-software maken zoals [url=http://www.mammoetsoftware.com/backpack?lang=nl]Backpack[/url].

Moesten die bedrijven nu woordenlijsten in Backpack formaat leveren, dan zijn de windows En mac gebruikers tevreden…

maar of ze zulke zaken zouden doen, geen flauw idee pfff

Het is idd wel jammer dat er nog vele zaken windows only zijn, waardoor we verplicht terug moeten naar een pc bak, of het niet doen…

Alles op zijn tijd zeker?

Naar mijn idee een goede actie!! Ik heb er zelf regelmatig last van namelijk. Ik moet bijvoorbeeld voor het vak anw verplicht een cd-rom paragraaf inleveren. Dit betekende voor ons dat we vritual pc moesten kopen van bijna 300 euro.

Goede actie dus...Gedaan!

Mijn mail is verstuurd, goede actie! :D

Edit: er zijn trouwens veel meer leveranciers van studieboeken die Windows only cd’s leveren, dus macosx-ers, onze taak zit er nog niet op :stuck_out_tongue:

Heb zelf ook een mail gestuurd zit zelf nu eindexamenklas havo en erger me er nog steeds aan het feit dat de cd's alleen voor windows te gebruiken zijn. Over de programma's zelf zal ik het maar niet hebben want die hebben zo'n beetje dezelfde kwaliteit als een microsoft product. Ik hoop dat deze druppel op een gloeiende plaat toch wat in gang zet.

Done!

Zelf medewerker geweest van WN (25 jaar) en natuurlijk ook gemaild!!

deze reactie is vandaag binnen gekomen, maar ik weet niet wat dit te maken heeft met de klacht over de cd-rom software??

[quote:ef3e31c2dd]Geachte heer, mevrouw,

Het antwoord op de vraag die u stelde op 06-12-2005 om 20:45:46 is:

Momenteel zijn onze sites en software nog geoptimaliseerd voor de Internet Explorer 5.5 of hoger onder Windows.
Vanaf het schooljaar 2006/2007 zal dit uitgebreid worden naar andere browsers. Ook die voor Apple Mac.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice[/quote:ef3e31c2dd]

Even mailtje terug:

[quote:721f7ee947][i:721f7ee947]Beste medewerker,

Ik geloof best dat u uw website ook de Mac kunt laten werken. Er is immers ook Internet Explorer voor Macintosh, daarnaast zijn er ook op Windows nog een legio andere ( en meestal betere) browsers dan Internet Explorer.

Echter, mijn klacht gaat eigenlijk direkt over de cd-roms die bij uw boeken zitten. Heeft Woltersv op korte termijn concrete plannen om hun software te laten werken op meer dan alleen Windows?

mvgr,

****[/i:721f7ee947][/quote:721f7ee947]

Het antwoord (en nu maar hopen dat dit waar is)

[quote:ad9588b5cb]Geachte heer, mevrouw,

Het antwoord op de vraag die u stelde op 07-12-2005 om 11:10:10 is:

Zoals ik al eerder heb aangegeven in de mail, vanaf schooljaar 2006/2007 zal onze software ook geschikt zijn voor bv de Apple Mac.

Met vriendelijke groet,

Lidewij ******[/quote:ad9588b5cb]

Wel een snelle reactie. Maar "zoals ik eerder heb aangegeven" huh? Waar dan??

Ik zou zeggen, wie start een petitie op [url=http://www.petitiononline.com/]PetitionOnline.com[/url]?

Grappig: reactie reeds snel en niet standaard: [quote:f1e0f57242]Geachte heer, mevrouw,

Het antwoord op de vraag die u stelde op 06-12-2005 om 21:45:51 is:

Momenteel zijn onze sites en software nog geoptimaliseerd voor de Internet Explorer 5.5 of hoger onder Windows.
Vanaf het schooljaar 2006/2007 zal dit uitgebreid worden naar andere browsers. Ook die voor Apple Mac.

Met vriendelijke groet,

Lidewij Wieringa
Afdeling Klantenservice

Uw vraag was:

Geachte Wolters-Noordhoff,

Regelmatig krijg ik CD’s voor leerdoeleinden in handen. De CD’s van
Wolter-Noordhoff zijn standaard bedoeld voor computers met Windows
besturingssysteem.
Naar mijn mening gaat u met het uitbrengen van dergelijke CD’s voorbij
aan de bezitters van een Apple-Macintosh computer (z.g. Mac).
Eveneens naar mijn mening moet het qua ruimte op deze CD’s mogelijk
zijn hier ook zaken te zetten die voor een Mac-bezitter bruikbaar is.
Verder is het niet moeilijk deze CD’s hybride te maken, zodat dezen
door meerdere systemen leesbaar en bruikbaar zijn.

Hopelijk zal een volgende lichting door Wolters-Noordhoff uitgegeven
leermiddelen voor meerdere systemen bruikbaar zijn.

Groeten,
Dick de Roos
[/quote:f1e0f57242]
:apple: :slight_smile:
:stuck_out_tongue: