Proteus wordt gratis

De instant messenger Proteus (Adium concurrent) is vanaf nu gratis.

Alleen kan de site blijkbaar niet meer volgen.

[quote:adfab9fa73] * Out of the box support for AIM (including .Mac accounts), MSN, Yahoo, ICQ, Jabber, iChat Rendezvous, Gadu Gadu, and Sametime messaging services.
* Drag and drop addition of new services via ‘Service Plug-ins’.
* Allows multiple accounts on the same services at the same time.
* Supports custom away messages, so you can tell people exactly why you’re ignoring them.
* Have a single-window for all your incoming messages, or just some of them.
* Integrates with Apple’s Address Book on a per contact basis.
* Includes a Dock Menu and a System Menu Item, allowing one-click access to the most common controls.
* Includes gorgeus Aqua eye candy like animations window transparency.
* An icon you won’t mind having in your dock.
* Utilizes Apple’s text-to-speech engine, giving your messages a voice.
* Execute shell commands for incoming messages.
* Customize your emoticons, your sounds, your colors, your fonts, and your status images.
* Share your favorite customizations with your friends through Proteus Packs.
* Proteus is currently localized in English, French, German and Traditional Chinese, with more coming.[/quote:adfab9fa73]

Jammer alleen dat Proteus qua development op sterven na dood is en Adium het met 1.0 (Als ze er daadwerkelijk een meer OsX-like theme inbrengen.) op nagenoeg alle fronten voorbijrent.

Hele goede zet!

mod-modus:
Mensen mag ik vragen om dit topic ‘schoon’ te houden en niet allemaal andere clients erbij te halen en te roepen ‘deze is beter omdat blaat blaat blaat…’
Hou het bij Proteus en vergelijk alleen met een ander product als dit ontopic is.

[quote:0b0d38c8d8="Nietzman"]Jammer alleen dat Proteus qua development op sterven na dood is en Adium het met 1.0 (Als ze er daadwerkelijk een meer OsX-like theme inbrengen.) op nagenoeg alle fronten voorbijrent.[/quote:0b0d38c8d8]

Inderdaad, laatste 2 jaar werd Proteus onder de voet gelopen door Adium, maar persoonlijk heb ik Proteus altijd fijner gevonden dan Adium.
Het is ook de bedoeling dat er meer develop-hulp komt zodat Proteus weer wat interessanter wordt.

proteus was tijdenlang mijn favoriet tot het zo onstabiel werd als wat... Bovendien heeft Apple meneer Proteus ingelijfd in het iChat-team waarna de doorontwikkeling flink stil kwam te liggen. Ik heb er destijds netjes voor betaald, maar ik had er wel wat meer van verwacht.

Ik denk dat Adium zich moet richten op webcam chat. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit tooltje niet zou willen gebruiken : ) Amsn is leuk maar heb toch veel issues mee.

[quote:c9118b5c56="-nickx-"]Ik denk dat Adium zich moet richten op webcam chat. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit tooltje niet zou willen gebruiken : ) Amsn is leuk maar heb toch veel issues mee.[/quote:c9118b5c56]Daar zal adium zich pas op kunnen richten zodra het in libgaim zit. (Die men waarschijnlijk ook gaat laten vallen voor chatkit.)

waarom werken aMSN, Adium en Proteus niet gewoon samen? Ik wil de degelijkheid van proteus, de snelheid van Adium en de WebCam support van aMSN..

wat zegt MacBjorn nou? :x

krijgen we weer die discussie over welk proggie beter is dan de ander… :roll:

however, ik ga proteus niet uitproberen, ik zie al een aantal dingen die ik niet handig vind (bij de screenshots)

Nou ik heb Proteus al eens willen proberen en ik kwam gek van al die geluiden. Nu gebruik ik "muidA" en tot er iets grondig mis is met die IM of Proteus plots grote voordelen biedt blijf ik er ook bij. Maar het is wel een goede zet dat ie gratis geworden is off course.