Proteus

Hoi,

Sinds vannochtend kan ik Proteus niet meer opstarten :frowning: .
Ik heb van alles geprobeerd, zelfs de prefs van een backup overgehaald. Helaas kan ik het programma niet opnieuw ophalen omdat hun server down is :frowning:
heeft iemand van jullie het zelfde probleem??? of misschien een oplossing???

Geen idee waar het aan ligt, ik heb wel even Proteus 2.2a16 neergezet op een webserver voor je, voor het geval dat de server down blijft.

http://www.science.uva.nl/~ckuijjer/Proteus%20Alpha.dmg

Ik heb hetzelfde probleem, gisteravond werkte het nog, vanochtend alleen maar strandballen te zien. denk dus niet dat het probleem bij ons ligt.

Zou ie iets van de proteus server nodig hebben???

ruikt naar spyware :frowning:

ik denk het, hun website is nl ook onbereikbaar.

Doet ie het bij iemand wel????

hier hebben ze ene oplossing voor het probleem [url]http://forums.macnn.com/showthread.php?s=&threadid=144596[/url] ik ga hem nu proberen. Zoals je daar kan lezen, doen ze een dns-lookup naar hun site om te zien of je wel een internet verbinding hebt....

thnx voor de tip! werkt prima!

bij mij niet :-(

gefixd nu doet ie het wel :-)

je hebt toevallig niet achter "name" het woord localhost verandert in www.indigofield.com?

Deed ik eerst ook fout, 'name veranderen in www.indigofield en localhost laten staan, werkte direct bij mij

dat mag allebij denk ik, want nu doet ie het ook (ik had wat fout gedaan met het terminal werk....)

en bij mij is ie er weer mee op gehouden, vaag

allemaal wel leuk en goed, maar hoe kan het dat ik vanmiddag nog wel een werkende proteus had, terwijl de server down lag en iemand anders niet? Bij mij ligt ie er trouwens nu ook uit....

Hij kijkt geloof ik alleen bij het opstarten of hij die server kan vinden... Misschien had je hem nog aanstaan.

nu ik deze truuk heb uitgevoerd, werkt mijn /etc/hosts file niet meer :-(. Hoe kan ik die weer maken???

Gevonden bij Macfixit :

Several readers have confirmed a bug in the multi-service instant messaging client, Proteus, developed by Alien Technology.
The problem causes the application fails to start up properly, stating that users’ accounts are “disconnected”. The problem occurs because Proteus is attempting to do a DNS lookup on indigofield.com, and this lookup is failing. Apparently, the lookup failure causes the application to cease account connection capabilities.
Peter Johnson offers a workaround that can be performed in the Terminal. Exit Proteus if you have it open, launch the Terminal, and type the following:
cd /
cd etc
sudo pico hosts
(enter your admin password here)
Then enter the following line to the file: 127.0.0.1 indigofield.com

Quit the Terminal and launch Proteus.

er is ondertussen ook weer een werkende versie uit:

http://idisk.mac.com/jwood/Public/ProteusDevelopmentTest.app.sit