Protools 7.1 M-Powered midi timing

Hallo,

Ik gebruik sinds kort Protools 7.1 M-Powered met bijbehorende M-Audio ProjectMix IO op een G5.
Deze werkt via Firefire.
Audio kwaliteit is prima, maar de midi timing is vreselijk.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Ik heb nu maar weer voor midi mijn Edirol UA-20 (USB) aan moeten sluiten. Dan is de timing OK, binnen Protools, maar dus niet als ik de midi inputs op de ProjectMix zelf gebruik.

Richard

Tsja, t feit dat ik toevallig bijna hetzelfde probleem heb gepost spreekt niet heel erg voor M-Audio...

Omschrijf eens wat precies je timingsprobleem is. Noten klinken later dan dat je ze speelt? Of ook stretchen van nootlengten? Of -zoals bij mij- nog erger: ineens heleboel noten inhouden om ze daarna allemaal tegelijk uit te kotsen?

Heb je gestoeid met buffersizes waar mogelijk?

Ja, het is ook de ervaring van de software man van mijn muziekshop, helaas. Ik dacht dat het over zou zijn met mijn G5. Ik had het ook op mijn mini en Powerbook. De timing deugt echt niet. Als je met de click probeert mee te spelen (naar mijn idee is de click al niet stabiel), en je hoort het terug dat is het zooi. Gewoon niet op tijd, instabiel en zo. Buffer sizes hebben daar geen invloed op.

Maar: met mijn oude Edirol USB als midi device (in Protools dus) gaat het prima.
Het is trouwens onbegrijpelijk dat M-Audio geen USB midi heeft op de M-Powered, De meeste M-Audio apparaten hebben USB midi…en mijn Fantom X8 ook.

Richard

met projectmix en logic 7.1 op dual G4 powermac geen probleem. PT Mpowere is in bestelling. zodra ik het heb laat ik weten of en hoe de miditiming is.