mbox geeft problemen met sommige voedingen van computers.
Vroeger had ik dit ook met de combi mbox / logic. Digidesign wist me te vertellen dat dit niet makkelijk op te lossen is, behalve dan op een andere computer te werken :S
Op mijn andere systemen (003 en hd sets) heb ik het trouwens niet. Ook niet met logic.
Het heeft iig niets met je sync te maken
daar valt ook niet zo gek veel aan in te stellen bij een mbox
er mee leren leven⦠dat is het enigeā¦
de mbox heeft sowieso wat vreemde goedkope nukken hoorā¦
afgezien van het feit dat ik dat niet acceptabel vindt omdat er zo niet mee te werken valt, lijkt het me toch een sync probleem aangezien ik er net achter ben dat als ik terwijl ik logic draai en hij heeft dat probleem, het verdwijnt zodra ik protools start.
Nog steeds geen idee?
hoop van iemand te horen.
groeten
Sample rate staat op 44100
Ik kom achter nog meer dingen:
Als ik de de core audio manager vanuit mijn programmamap open geeft hij aan dat hij geen hardware herkent (terwijl alles werkt) Eerder had ik deze al eens verwijderd en bleef alles gewoon werken.
Wat doet dit ding eigenlijk? ik lijk het helemaal niet nodig te hebben...
Blijft onacceptabel vind ik.
Om niet te zeggen dat ik er erg boos van word.
Het moet natuurlijk gewoon werken, die dingen zijn niet gratis en je koopt het ook op hun beloftes.
Er moet een oplossing te vinden zijn!Grr
mbox is een slecht ding, verwacht niet dat je alle problemen kan oplossenā¦
ik heb hem om dezelfde reden weer weggedaan.
in opname met logic zette hij ook altijd de audio te laat neer, ook niet echt fijnā¦
Misschien dat je eens kunt updaten naar Pro Tools 7.4. Ik heb ook problemen gehad met mijn Core Audio Driver van mijn Digi 002 in combinatie met Logic, maar na het aanschaffen en installeren van 7.4 en de cs1 daarvan heb ik nergens meer last van. Volgens mij wordt dus niet alleen Pro Tools geupdate, maar ook de Core Audio Driver.
Ik zat vanmorgen nog even te vogelen met mān Miglia Audio Interface. Ook zo een goedkoper ding als waar jij over spreekt⦠en ik had ook ongewenste geluiden. Maar bij mij is dat dus echt een āclockā instelling.
Maar ik vroeg dus al eerder: maak jij gebruik van een samengesteld audio-apparaat. Dat is een āmac os x termā niet een aanduiding voor je interface. In de audio/midi setup (bij hulpprogrammaās) kun je dat maken. Dat maak je bijvoorbeeld aan als je niet alleen je maudio gebruikt, maar ook tegelijkertijd de interne audio van je Mac gebruikt.
Stel je maudio heeft 1 stereo ingang, en 3 stereo uitgangen en je Mac heeft 1 stereo ingang en 1 stereo uitgang, dan heeft je samengesteld audio apparaat in totaal dus 2 stereo ingangen en 4 stereo uitgangen Mits je natuurlijk wel dat samengesteld apparaat hebt āaangemaaktā in dat audio/midi setup programma.
En dan nu dus het verhaal van die clock.
Bij mij blijkt dat wanneer ik gebruik maak van een samengesteld audio apparaat de inputs raar gaan doen na verloop van tijd. Die brengen ādisturbanceā mee die gekoppeld is aan het geluid (ik wil zeggen: geen geluid, geen storing, maar zodra er geluid is, klikt de storing mee met het geluid).
De oplossing: klik in het venster van het samengesteld apparaat (dus audio/midi setup in mac os x) de clock instelling aan bij je maudio of whatever je gebruikt,⦠als clock maar [b:276f83d061]niet[/b:276f83d061] staat bij interne audio.
Verder weet ik niet of dit het probleem is waar je over spreekt. Ik dacht toen ik ermee bezig was ineens weer aan dit probleem, dus ik dacht: ik zoek je topic even op.
Laat even weten of het gelukt is, of dat je een ander eoplossing hebt. En als het probleem nog steeds bestaat: kun je me misschien inmiddels iets beter uitleggen wat er aan de hand is? Wat bedoel je bijvoorbeeld met afspeelknop? De knop op je scherm? Of een knop op je maudio?
[quote="Undaunted"]Nou ja zeg, ik ben dus niet de enige die dat heeft. Als ik mijn speakers te hard zet hoor ik ook met de regelmaat van een klok een digitaal piep uit m'n speakers komen. Maar niet alleen in Logic, ook gewoon in OSX, ongeacht welke geluidsdriver ik gebruik.
Ik had het laatst ook in een professionele studio waar ik de routing omzeilde⦠Het lijkt of alle digitale ruis in mān computer versterkt wordt over de speakers? Is dit hetzelfde?
Zo niet⦠ja eh⦠of zo wel, heeft iemand een idee wat dat dan is en hoe dat voorkom?[/quote
Hoi misschien wel
digitale ruis over de versterkers haal je weg door tussen de speakers en mixing table een ābuzz-stopā te plaatsen
oftewel een āpassive stereo signal convertor and ground isolatorā