Protools free?

De laatste keer dat ik intensief met muziek ben bezig geweest, was ProTools Free een geweldige tool. Nu, 6 jaar later, wil ik er weer aan beginnen en heb totaal geen idee waarmee. Garageband is me te eenvoudig en van Logic begrijp ik voorlopig nog geen moer.

Wat raden jullie ma aan?

Logic leren...

logic express... of protools le danwel protools m-powered. Protools LE krijg je gratis bij een 'geluidskaartje' van digidesign (Mbox serie of digi003) en protools m-powered moet je voor ±€350,- kopen en werkt dan alleen samen met de meeste geluidskaarten van m-audio. maar om eerlijk te zijn, vind ik protools geen goede componeertool. het is heerlijk om muziek en geluids mee op te nemen, editten en mixen, maar geen componeertool. daar kan je beter cubase of logic voor gebruiken...

Maar begrijp ik het goed dat je ook in Logic ook deftig audio kan editen?

[quote:e2b65a5ab6="fibe"]Maar begrijp ik het goed dat je ook in Logic ook deftig audio kan editen?[/quote:e2b65a5ab6]

ik vind dat audio editen in logic vies tegenvallen! zeker invergelijking met protools… logic is goed met midi en er zitten erg veel en goede softwareinstrumts bij… overigens is logic dan wel beter met realtime timestrechting en pitchshifting van audio(loops), protools zou dat ook kunnen, maar het resultaat klinkt werkelijk helemaal nergens naar…

Hangt af waar je mee bezig bent. Ik heb nog veel hardware materiaal en voor mij is ProTools LE een revelatie. in het begin wat moeilijk om alles terug te vinden, maar eens je de shortcuts kent echt, echt alles simpel, direct en perfect. Ben er heel tevreden over, ik leer nog dagelijks dingen bij. Heb een M-box, ik vind die heel goed klinken qua opnamekwaliteit. Geen negativiteit over Logic of Cubase, ik weet dat dar ook heel veel mensen tevreden over zijn.

ik sluit me aan bij reneo

PT voor puur audio opnemen en editten

Logic voor eigen muziek te maken

Ik werk met beide, en merk meer en meer dat ik Logic gebruik.
Enkel … logic heeft een vervelende leercurve in aanvang, eens je logic kent is het een fijne DAW, maar editten, verkies ik PT

we wachten al lang op de zogenaamde PT killer van apple …

maar ik heb meer en meer het gevoel dat Apple enkel denkt aan de $ $ $ met hun iPod bazaar en consoorten