ProTools "opleidingen"

Beste mensen,

Ik weet niet of het toegestaan is in dit forum deze vraag te stellen, maar ik gok het maar…

Inmiddels ben ik helemaal gegrepen door mijn Mac G4 PB en ProTools Le + MBox. Ik worstel mij al enige tijd door dikke handleidingen en aanvullende boeken over ProTools. Best leuk hoor, maar ja, ik wil aan het werk.

Ik zoek in de buurt van Eindhoven / Veldhoven een enthousiate professional op het gebied van OSX en ProTools, die bereid is, om mij wat in de keuken van ProTools te laten kijken en werken.

Niet allemaal tegelijk!!javascript:emoticon(’:wink:’)

[quote:cc359a96eb="Kees Frederik"]Ik weet niet of het toegestaan is in dit forum deze vraag te stellen, maar ik gok het maar...[/quote:cc359a96eb]

??? Wat is er zo vreemd aan deze vraag dat deze niet toegestaan zou zijn in het forum??? Je vraagt toch niet om een illegale kopie van ProTools?

OK, des te beter; in dat geval gok ik me het niet af, maar vraag ik de vraag, nog steeds in de hoop, dat er iets moois tot stand komt via dit deskundige forum

Ik wil je wel "les geven" in het werken met ProTools (doe ik regelmatig op prof. basis), maar ik woon in Utrecht en da's mischien te ver weg.

Verder kun je bij sommige organisaties/studio’s korte ProToolsopleidingen volgen, maar degene die ik ken zijn niet in het zuiden des lands.

NB: als je je PT-set recent hebt gekocht moet je even op digi’s website www.digidesign.com kijken (onder het kopje nieuws);
voor diegene die recent een PT-set heeft gekocht is er een software-bundelaanbieding, wie weet kom je in aanmerking voor gratis sample-en synth-software.
(ik hou me aanbevolen voor een kopietje, want ik heb de aanbieding misgelopen :wink:

Hallo Bart,

niet echt in de buurt, maar overkomelijk.
Kan ik buiten dit forum om wat nader met je bespreken?

[quote:d91aa90d61="Kees Frederik"]Hallo Bart, niet echt in de buurt, maar overkomelijk. Kan ik buiten dit forum om wat nader met je bespreken?[/quote:d91aa90d61]

wacht even af of er nog meerdere aanbieders komen…
maar je kunt me altijd via het mail-knopje onder een van m’n berichten bereiken.

Zoek ook eens op google naar protools opleidingen; in de resultaten vond ik ook een studio in tilburg die opleidingen verzorgt. wie weet vindt je er nog meer in je omgeving.

in tilburg --> [url]http://www.tmsstudio.nl/wie_zijn_wij/opleidingen/opleidingen.html[/url]

1op1 opleiding voor pro tools in een professionele studio, als je wilt weten hoe je in pro tools Gordon zn gekweel in harmonie brengt met Replay moet je hier zijn :smiley:

[quote:bb8bffd172="demin"]...als je wilt weten hoe je in pro tools Gordon zn gekweel in harmonie brengt met Replay moet je hier zijn :D[/quote:bb8bffd172]

Whiiiiihihihihihahahahaha! ROFL! (sorry) :wink:

Leuk!

Kijk dat bedoelde ik nou toen ik vroeg of ik deze vraag in dit geachte forum kon stellen…

Op de digidesign site heb je onder 'digizine' het LE bootcamp. Staan een aantal handige nuttige tips. Hebben mij ooit in ieder geval geholpen bij het editen van 4000 audio files voor Fifa's 2003;).

juist! digizine erg leerzaam! kzit te denken om dat boek te bestellen waar elke maand een stukje onder pro tools techniques wordt gepost.

nog een leuke: soundonsound magazine heeft elke maand leerzame tutorials…bv uitleg over beatdetective waar in de normale handleiding geen woord over gerept wordt