Teamviewer wil geen verbinding maken vanwege de proxyserver van werkgever. De aanbevolen instelling in Teamvieweer om de proxy instellingen te gebruiken van de systeeminstellingen werkt niet. Handmatig de instellingen invoeren heeft ook geen resultaat. Heeft iemand een idee waarom ik op de Mac geen verbinding krijg en op een Windows PC wel bij mijn werkgever. Helpdesk werkgever heeft geen idee waarom het niet werkt op de mac.
Mogelijke oorzaken zijn:
-Afwijkend poort proxyserver (anders dan 80) bijvoorbeeld 8080 of 5013, anders moet ICT afdeling je dit kunnen vertellen
-Er wordt gebruik gemaakt van een type proxyserver die niet wil praten met Teamviewer, zoals SOCKS
-Er is authenticatie vereist, maar dat lukt niet. Bijvoorbeeld omdat dit tegen een A.D. gebeurt en deze Teamviewer niet herkent als een proces dat zich mag authenticeren.
-Er kunnen firewall regels van kracht zijn voor het subnet waarbinnen je zit die toegang verbieden.
Enz. enz.
Een packetsniffer kan me misschien helpen of anders het event log van de Windows server (ik ga er tenminste vanuit dat het hier om een Windows server gaat)
Maar waarom werkt het dan wel op de pc? Mac en PC zitten in hetzelfde netwerk.