prullemand iPhoto

Ik heb foto's in de prullemand staan in iPhoto 5 en als ik de prullemand probeer te legen, blijft ie gewoon staan. Iemand enig idee? De foto is niet beveiligd.

Rudi,

Die foto’s in de prullenmand achtervolgen je wel hè.

Is het een idee om de bestandsnamen eens te achterhalen van de weggegooide foto’s en ze vervolgens via Finder op te speuren? Wellicht staan ze gewoon nog ergens in je afbeeldingenmap. Dan kun je ze via de gewone prullenbak weggooien. :evil:

Wellicht laat dat wel sporen na in iPhoto.

Om die te wissen zou je de bibliotheek weer eens opnieuw kunnen aanmaken zodat ook de icons/miniaturen opnieuw aangemaakt worden en de oude weg zijn. Dat doe je met alt- :apple: zoals ik al eens eerder heb voorgesteld. In hoeverre het .plist bestand ook nog informatie bevat over een volle of lege prullenbak weet ik niet. Je kunt die ook eens weggooien.

Succes
Douwe-Jan

p.s.
Wat gebeurd er als je de foto’s weer uit de prullenbak haalt? Zijn ze dan weer compleet en bruikbaar of kan dat helemaal niet?

Douwe-Jan, het was al opgelost. Ik heb bij het opstarten de alt-toets gebruikt zodat ik een nieuwe bibliotheek kreeg en toen alles opnieuw geîmporteerd. Alles gelukt. Desalniettemin, bedankt voor je reactie.