Prullemand op de server

Beste mensen,

als ik als netwerkmedewerker iets naar de prullebak van de server sommeer leegt deze onverbiddelijk de gehele inhoud. Nou vraagt ie heel netjes of deze dat mag doen.
Uiteraard geef ik daar mijn accoord voor, want ik weet immers waar ik mee bezig ben.
Maar helaas treft mij het menselijkheidst van de mens, namelijk een foutje.
Goed, de backup staat fijn ingesteld elke dag, en er zijn vast wel talloze recovery programma’s.

Maar de basis van het probleem blijft dat ik niets naar de serverprullebak kan slepen zonder dat ie meteen wil legen!!
Dat wil ik niet! Daar verlies ik een stukje controle. Voor spijt is er geen plaats…

HEEL vervelend, de oplossingen die ik al tegen ben gekomen, waren:
>ja dat kan niet<

Dat weet ik inmiddels ook, maar gelukkig ben ik niet.

Wie o wie weet wel wat je daarvoor moet instellen op de server?

Dat steve dat toelaat, zomaar een slechte eigenschap van Windows Server klonen :oops:. Misschien moet je een netwerkmap 'Prullenbak' maken die je dan dagelijks met een applescript leegt. Ik weet niet of je de gewone prullenbak daarbij kunt verbergen.

Dat is een idee, maar dan werkt de appel-backspace toets niet meer....

dus kom ik weer bij de basis uit…

[quote:0f340934fe="hopsa"]Dat is een idee, maar dan werkt de appel-backspace toets niet meer....

dus kom ik weer bij de basis uit…[/quote:0f340934fe]
Even een sneltoest voor automator of applescript maken.

Wat wij hier op het werk hebben is gewoon een mapje Vuilnis waar alles ingaat. Dit is dus geen prullenbak maar gewoon een mapje met die naam. En deze dan eens in de zoveel tijd legen.

misschien is dit een optie ?

OK OK, je hebt gelijk, maar het blijft een omweg. Plus dat ik automator dan eerst moet leren gebruiken. Niet dat dat een overbodige luxe is btw.

vuilnis! ha! die is leuk!

dus eigenlijk kan ik concluderen dat dit gewoon stom is…?