Prullenbak wil niet leeg!

Kan de bestanden niet verwijderen, wat is er aan de hand? Heb het forum al doorzocht maar kan niets bruikbaars vinden. ps. Twee dagen geleden heb ik wel een dertigtal plugins voor photoshop geinstalleerd, kan dat het zijn?

Goed gezocht? [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1230231&sid=50b44d57e3b85d31409f63f5f32681ce[/url]

uitloggen en weer inloggen en dan nog een keer proberen?

"Leeg prullemand veilig" wil daarna ook nog wel eens beter de boel verwijderen.

al het bovenstaande geprobeert. aan uitloggen. geforceerd legen. veilig legen. telkens krijg ik dat gekleurde cirkeltje met dat ie bezig is en dit blijft ook zo. ander apps kan ik dan ook niet meer opstarten. gekke is dat ik verder geen melding krijg ofzo! Tsjaa...

telkens moet ik m opnieuw opstarten om weer wat te kunnen!

Kan het niet dat-ie gewoon druk bezig is dan? Als je 'm gewoon met rust laat, gaat 't dan niet over? :P

Probeer eens op het prullebak icoon in je dok , control klikken en dan empty trash , misschien helpt dat, succes.

Noop!

ik weet dat als een prullenmand vol is, zeker met src. programma's, het bij mij ook zeker 20 minuten duurde voordat hij leeg was. Heb je wel lang genoeg gewacht? Op een gegeven moment zie je dat er 1 of meer files worden verwijderd.

Misschien niet erg propere vraag, maar wat blijf over in je prullenbak?

(
Indien je al eens met de terminal gewerkt hebt,
kan je de bestandenlijst eens opvragen.
Bijv.: [code:1:fdd61b90e9]comp:~/.Trash nele$ ls -all
[/code:1:fdd61b90e9]

)

leeg is leeg. er blijft niets over.

heb een aantal .nzb files proberen weg te gooien en naderhand een lege map. daar moet ie toch niet zo lang over nadenken toch? tevens slaan de fans aan als een gek, t'is net alsof ie weet niet wat weg moet gooien.

Heeft het niet te maken met die plugins voor photoshop? bij het opstarten heeft photoshop nog wat updates opgehaald. nadien ontdekte ik dit probleem, voorheen deed ie dit nooit.

Lukt het verwijderen van een lege map al niet?

zeg zo'n osx core update is dat wat? om de zooi weer recht te trekken

gek he. lijkt zo vanzelfsprekend zooi weggooien op je mac. totdat ie't nie meer doet!!

Probeer [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15919]SuperEmptyTrash[/url] eens. Werkte prima toen ik hetzelfde had. Wel ook meteen je volumes controleren/herstellen met schijfhulp programma.

Hoe exact te handelen met het schijfhulp-progamma?

probeer ofwel "Cocktail" ofwel "Trash Locked Files" (free in demo voor een tijdje)

[quote:3a72a03ec7="frogger"]Hoe exact te handelen met het schijfhulp-progamma?[/quote:3a72a03ec7]

Schijf controleren en indien melding komt om te herstellen, dit te doen middels de originele dvd. Schijfhulp programma geeft instructies wat te doen.

Alternatief is AppleJack te installeren. in plaats van schijfhulp programma te gebruiken. Computer vervolgens herstarten, na het opstartgeluid direct appel-S indrukken en daarna bij de prompt ‘applejack auto restart’ intypen. AppleJack loopt dan een serie herstelscripts af. Volg vervolgens de intructies op het scherm.

Succes!