prullenmand / finder probleem

HELP Als ik data weggooi van mijn harde schijf (8gb) dan groeit niet de capaciteit van mijn hd met 8 Gb, maar blijft het zelfde. Als ik daarna nogeens 5Gb verwijder, blijft hij nog steeds het zelfde!

sys: osx 10.3.9, G5 Dual 1.8, 160Gb HD

Waar lees je die info ? Volgens mij is de enige snelle en direct bijgewerkte info omtrent vrijgekomen schijfruimte na het legen van de Prullenbak onder in een Findervenster af te lezen. Mappen in de Finder reageren in OSX (in tegenstelling tot OS9) niet zo vlotjes op verandering van grootte.

in het info venster, en onderaan elk geopend venster. ik heb ook al Diskwarrior gebruikt, en diverse keren geherstart, ik begrijp er niks van!

Vreemd, na een herstart is bij mij alle info van de mappen bijgewerkt. En de info onderaan het Findervenster is altijd up-to-date. Misschien iemand anders een oplossing?

Heb je toevalligerwijs Filevault aanstaan?... Ik heb voor hetzelfde soort probleem mijn downloadmap buiten de door filevault gecontroleerde omgeving staan... iedere x als ik gedownloade waren wiste same story, na herstart schoont ie de boel op en is alles oke.... te ondervangen door mappen waar je veel met data loopt te swappen niet onder FV-beheer te plaatsen. Hope this helps... blijft gedoe.

Filevault staat uit, net nog gesproken met Apple, en die weten het ook niet. er is dan maar 1 oplossing, alles opnieuw installeren. maar je begrijpt dat ik daar geen tijd en zin in heb.

[quote:519e0d61e7="DVDesign"]Filevault staat uit, net nog gesproken met Apple, en die weten het ook niet. er is dan maar 1 oplossing, alles opnieuw installeren. maar je begrijpt dat ik daar geen tijd en zin in heb.[/quote:519e0d61e7]

als je niet opnieuw gaat/wilt installeren, zorg dan wel dat je alles gebackupt hebt, want je hangt tegen een systeemcrash aan.

Iemand nog een suggestie?