Hallo, ik heb een probleempje.
Mijn prullenmand is leeg, maar blijft het VOL icoontje weergeven. Ik kan hem legen wat ik wil, het icoontje blijft dus vol weergeven.
Grt Frans
Hallo, ik heb een probleempje.
Mijn prullenmand is leeg, maar blijft het VOL icoontje weergeven. Ik kan hem legen wat ik wil, het icoontje blijft dus vol weergeven.
Grt Frans
als ik de prullenmand veilig leeg geeft ie aan 7 bestanden te moeten verwijderen, elke keer weer...
Herstarten? Heb ik ook wel eens, maar dan als ik hem weer opstart doet ie het gewoon weer ;) GRZ Koentjee
[option] (option) inhouden en de prullenmand tegelijkertijd legen. Je ziet het icoontje van de option-toets dan ook verschijnen bij de toetscombinatie voor prullenmand legen via 'Finder' in de menubalk en dan bij 'Leeg prullenmand…'.
Bij het herstarten is hij eerst leeg om na een seconde of tien weer vol aan te geven..
alt ingedrukt werkt ook niet
probeer de bestanden in de prullenbak van naam te veranderen, en dan opnieuw legen
er staan geen bestanden in, misschien verborgen, maar ik zie niets. overigens is het probleem ontstaan na installatie van airfoil
ik zie als ik de prullenmand open dat hij aangeeft dat er 1 onderdeel inzit. deze is echter visueel niet zichtbaar..
In een andere weergave wordt een bestandje zichtbaar, als ik dit bestand wegsleep naar de desktop is de prullenmand leeg, op het moment dat ik de prullenmand opnieuw open is het bestand er weer. Ik heb een schermafbeelding gemaakt.
http://gallery.mac.com/frans74#100008/alias&bgcolor=black
naam wijzigen lukt niet foutcode 43
[quote:9961a7aad5="suske"]er staan geen bestanden in, misschien verborgen, maar ik zie niets. overigens is het probleem ontstaan na installatie van airfoil[/quote:9961a7aad5]
Een poging via de Terminal om de eventuele verborgen bestanden te verwijderen gaat als volgt:
Let op dat je current directory in stap 2 .Trash is anders verwijder je in stap 4 de verkeerde bestanden!!![/list][/list]
of in geval van TS bij stap 4 in een wat voorichtiger aanpak rm -- <TAB> (ja inderdaad 2 mintekens achter elkaar typen en dan de <TAB> toets
met die – kan unix namelijk ook bestanden weggooien die beginnen met een - teken, en met de <TAB> zal unix de filename proberen aan te vullen (filename completion). Weet je in elk geval zeker dat de filename goed is.
Over dit bestand zijn volgens mij al meerdere topics geweest. Is iets met Windowsbestanden in de prullenbak oid.
Hier te vinden, incl oplossing:
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=115900&highlight=vreemd+bestand
opgelost dankzij bovenstaande tip!