Prullenmand kan niet geleegd worden sinds update naar 10.3.4

Mijn prullenmand laat zich niet legen. Er zitten geen rare bestanden in of zo, dus daar ligt hiet niet aan. appeltje+option+shift+delete werkt dan ook niet.

Als ik herstart is de prullenmand WEL netjes leeg.

Ik draai 10.3.4 op een eMac 700 Mhz. en meen me te herinneren dat dit probleem zich pas voordoet sinds de update naar 10.3.4…

Wie biedt uitkomst?

Je kunt die bestanden gewoon in de prullenmand laten zitten. Zoals je al zei zijn ze weg na een herstart, dus ik snap niet wat je probleem is.

Ik heb altijd wel een mapje “ma” en “mac” in de prullenmand zitten, ook voor de laaste paar updates. Ik weet niet wat het betekent maar heb er absoluut geen last van.

Wat een rare opmerking dat je het maar moet laten zitten...

Probeer het via de shell (terminal). Applicaties -> Utilities -> Terminal

dan krijg je iets als:

Last login: Wed Jul 28 17:13:07 on ttyp1
Welcome to Darwin!
Computername:~ gebruiker$

Intoetsen:

cd (zorg ervoor dat je naar je homedir gaat)
cd .Trash/ (gaat naar je prullendbak map)
rm foo.extensie (verwijderd het bestand met de bestandsnaam foo.extensie… je moet dus zelf ff uitvissen hoe het bestand het wat in je prullenbak staat)

Als je niet weet wat het hoe het bestandsnaam heet doe dan ff in de directory .Trash/;
ls -a
Hiermee kun je kijken wat in een directory staat… btw “.DS_Store” staat er bij bij standaart in doe moet je dus niet weggooien

Als je dit geheel niet begrijpt begin er dan niet aan en wacht ff op een andere oplossing (of meld het ff). Ook is het hele gedoetje in de terminal HOOFDLETTER gevoellig.

suc6

btw: mijn OSX is in’t Engels geinstalleerd dus hoop dat de directorynamen gelijk zijn