Prullenmand wil niet helemaal leeg

Yep

Als ik mijn prullenmand wil legen doet hij moeilijk. Hij maakt melding van een honderdtal bestanden
die hij niet wil verwijderen omdat ‘dit onderdeel beveiligd is’. Nadat ik een honderdtal keer op ‘ga door’ heb geklikt verwijdert hij de andere bestanden uit de prullenmand.

Hoe komt dit? en liever nog: Hoe los ik dit op en hoe kan ik die andere bestanden ook verwijderen?

greetz

Carlito

probeer eens leeg prullenmand veilig vanuit t finder menu.

'Alt' ingedrukt houden en 'Leeg prullenmand...' kiezen. :)

Dank je voor de reacties

maar jammer genoeg helpen jullie oplossingen niet. De bestanden die hij niet wil verwijderen zijn trouwen ook niet zichtbaar in de prullenmand of finder.

Carlito

gewoon de bestanden in je prullenbak selecteren en dan info openen en daar checkbox bij beveiligd afzetten en dan kan je ze wel deleten.

Had hetzelfde voor met age of empires 2

ff batchmod installeren; een klein gratis te downloaden programmaatje. werkt gegarandeerd

Log uit > Log in > Leeg prullenmand.

Oplossing is als volgt: download het freeware tooltje Trash It! van bijvoorbeeld versiontracker.com Je kan nu altijd je prullenmand legen, ook als er hardnekkige bestanden in zitten.

@Andries, wat een irritant lijntje zeg…
@ allen, de site werkt zeer traag hier, tijd voor nieuwe hardware jongens…

Via de Terminal Sudo rm -rf <- hier moet nog wel een spatie staan

open nu je prullenbak en selecteer alles en sleep je files achter het commando en druk op enter
er wordt nog wel gevraagd om een password dat is het password van de user waar je mee bent ingelogd.

Maar wees voorzichtig alles wat er achter sleept wordt zonder pardon verwijderd

Het programmaatje COCKTAIL heeft een speciale functie om de prullenmand te legen als het niet wil. Op www.versiontracker.com vind je versie 3.6.1 voor Tiger.

Prima hulpprogramma ook voor andere zaken! :bigsmile:

In principe zou ALT ingedrukt houden en dan via de Finder kiezen voor Leeg Prullenmand moeten helpen, zoals Rat aangaf. Anders inderdaad zoals Michelvdb aangaf, uitloggen en weer inloggen en alsnog Prullenmand legen, lukt dat niet alsnog proberen met ALT. Daarna kun je alsnog via Info zoals Basiel aangeeft de beveiliging per bestand uitzetten. De terminal kan ook inderdaad uitkomst geven, alleen is het niet de prettigste en simpelste 'mac-manier'. :lol:

Een onderhoudsprogje kan handig zijn, ook voor andere zaken, maar om nou voor ieder ‘wissewasje’ een progje te installeren? Nee, installeer niet zomaar van alles, soms kunnen allerlei onnodige installaties problemen geven, bijvoorbeeld als ze niet super geschreven zijn of als je ze gaat gebruiken voor zaken waar je niet zoveel van weet en die alleen nodig zijn wanneer je echt problemen hebt. :roll:
Cocktail is overigens niet gratis, Onyx daarentegen wel en je kunt op MacUpdate.com en Versiontracker.com nog veel meer onderhoudsprogjes vinden (zoeken op maintenance), niet al die progjes kunnen overigens de prullenmand ‘hard’ legen. :expressionless: