Prullenmand

Hallo, Ik heb wat oude bestanden van mijn externe harde schijf gewist. Nu wil ik mijn prullenbak legen, maar ik krijg de melding: De prullenmand kan niet worden leeggemaakt omdat 'Music' beveiligd is. Om alles te verwijderen uit de prullenmand, inclusief beveiligde onderdelen, houdt u Option ingedrukt terwijl u 'Leeg prullenmand' kiest. Die Option-toets inhouden terwijl ik op Leeg prullenmand klikt helpt niet. Hoe krijg ik die beveiligde map nu toch verwijderd uit mijn prullenmand. Een kleine opmerking, wanneer ik mijn externe harde schijf verwijder, wordt de prullenmand leeg, wanneer ik ze daarna terug aansluit komen de bestanden terug in de prullenmand.

Moet je dan niet als Admin ingelogd zijn?

In de menubalk klik je op Finder en dan 'Leeg prullenmand veilig'.

[quote:34c8d50302="The JM"]In de menubalk klik je op Finder en dan 'Leeg prullenmand veilig'.[/quote:34c8d50302]

Als ik dit doe krijg ik de melding: De bewerking kan niet worden voltooid omdat u voor sommige onderdelen onvoldoende bevoegdheden hebt.

Je moet wel beheerdersrechten hebben natuurlijk.

Hoe kan ik die instellen?

System Preferences > Accounts

Daar staat alles goed.

Ben je Admin?

Ja, ik ben beheerder.

k heb iets soortgelijks gehad, heb hiervoor toen het programma Locker gebruikt. [quote:f5eed8f347]Locker is a little application to lock and unlock files and folders.

With Locker, you can:
• lock file in the same way Finder Get Info does [not very useful]
• lock bundle file (.rtfd, .key, …) [Finder cannot !]
• lock folder [Finder cannot !]
• batch lock/unlock : drag a folder full of files/subfolders, some locked and Locker will unlock everyhing with one click.

A locked file can be opened but cannot be modified.

A locked folder can be opened (see its content in finder) but cannot be modified (add or remove files or modify files).

System Requirements

Locker requires Mac OS X 10.1 or later.

Distribution

Locker is distributed as freeware. You can use it for free as long as you wish.

Using Locker
• Drag a folder or a file (one at a time) over Locker application icon.
• If you dragged a folder and want to lock or unlock it and all the enclosed items, check “Apply to all items included in path”.
• Click Lock or Unlock button.

Contact

You can contact the author by email at info@vojousoftware.com . To find the latest version of Locker, go to http://www.vojousoftware.com.[/quote:f5eed8f347]

Kijk even in dit topic bij het laatste advies van joOStX: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1053365&sid=8c2dde9b71b84989576c16823d4c9921 Zo moet het lukken. Succes!

Helpt ook allemaal niet :(

Download het kleine programma: Canman. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17092

Dit werkte bij mij wel.

Groetjes,
Mike

Nee, sorry, krijg nog altijd de melding: De prullenmand kan niet worden leeggemaakt omdat 'Music' beveiligd is. Om alles te verwijderen uit de prullenmand, inclusief beveiligde onderdelen, houdt u Option ingedrukt terwijl u 'Leeg prullenmand' kiest.

Weet je zeker dat de schijfindeling van die schijf een Apple standaard is of FAT16 of FAT32? Als deze namelijkNTFS geformatteerd is kun je er niet op schrijven, weggooien dus ook niet.

Indeling is Mac OS Uitgebreid (journaled)