PS/2 toetsenbord & muis aansluiten op iMac G5

Ik sta op het punt een iMac G5 aan te schaffen. Op m'n PC gebruik ik momenteel een ergomisch toetsenbord met een PS/2 aansluiting. M'n draadloze muis heeft ook een PS/2 aansluiting. Kan iemand bevestigen of dit PS/2 toetsenbord en deze muis middels een PS/2-USB adapter zijn te gebruiken op een iMac G5?

Voorbeeld van een PS/2-USB adapter: http://www.muizenshop.nl/p/USB+naar+PS2+Adapter/339/

Volgens mij zijn er niet veel Mac gebruikers te vinden die een ps2 muis hebben, als ik het gebrek aan reacties hier bekijk. :P

Ben je niet aan een nieuwe muis toe?

Vooralsnog functioneert m'n muis prima. Kan best een nieuwe USB muis kopen, maar het ergonomishe toetsenbord (Siemens KBPC-E: http://www.tastaturen.com/catalog/3343684262416/page476.html ) wil ik perse behouden.

(bewerkt: spelfout & URL die niet werkte)

als je zo'n adapter kan vinden zal het waarschijnlijk wel werken op je mac

[quote:1cfa90889f="Zucht"]Vooralsnog functioneert m'n muis prima. Kan best een nieuwe USB muis kopen, maar het ergonomishe toetsenbord (Siemens KBPC-E: http://www.tastaturen.com/catalog/3343684262416/page476.html ) wil ik perse behouden.

(bewerkt: spelfout & URL die niet werkte)[/quote:1cfa90889f]

uhm,… je kunt eventueel ook een nieuwe kopen van microsoft of logitech,… ik weet niet of die ook op usb zijn… ik weer in ieder geval wel dat ze ergonomische toetsenborden hebben(overigens voor de mensen die er geen hebben heeel erg aan te bevelen, als je eraan gewend bent typen ze zooo fijn)

[quote:1aaba9b67c]uhm,.. je kunt eventueel ook een nieuwe kopen van microsoft of logitech,[/quote:1aaba9b67c]

Tja, dan wordt het wel een hele dure grap. Vooralsnog staat op m’n lijstje:

[list:1aaba9b67c]20" iMac G5
Extra geheugen van Crucial
Ratoc SCSI-Firewire adapter
USB-PS/2 adapter
USB 2.0 hub[/list:u:1aaba9b67c]
Als ik dan ook nog eens een goed functionerend toetsenbord moet gaan vervangen wordt het me net iets te gek.

[quote:5c81c7f17d="magic-with-mac"]als je zo'n adapter kan vinden zal het waarschijnlijk wel werken op je mac[/quote:5c81c7f17d]

Ik denk het ook wel. Het enige wat zo’n adapter doet is volgens mij ps2 instructies omzetten naar usb instructies, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Bovendien kan ik me niet indenken dat ze bij Apple hier geen rekening mee gehouden hebben, als het al problemen zou opleveren.

Hehe, ik heb een Microsoft Natural Keyboard en zocht precies hetzelfde. En wat ziet mijn oog vandaag:

hierrrrrrrr :bigsmile: :wink: :satisfied:

Ik heb mijn draadloze muis aangesloten op mijn Pmac G4 via een PS/2->USB adapter van de Mediamarkt (6 euro) en hij doet het probleemloos. Op de verpakking van de adapter stond echter wel dat het aan te sluiten apparaat er geschikt voor moest zijn, dus of het ook bij jou werkt weet ik niet. Gewoon proberen, over die 6 euro is wel heen te komen.

Aha.. heb je misschien een merk / screenshot van dat ding?

edit

Belkin F4A627EA

Zei ik €6 euro? Ik bedoelde €2,85, bij takeitnow.nl

[quote:7a8b839e66]Ik sta op het punt een iMac G5 aan te schaffen. [/quote:7a8b839e66]

Is inmiddels gedaan :slight_smile:

[quote:2881f575ce="Zucht"][quote:2881f575ce]Ik sta op het punt een iMac G5 aan te schaffen. [/quote:2881f575ce]

Is inmiddels gedaan :-)[/quote:2881f575ce]

en heb je er nu een toetsenbord bij aangeschaft?

[quote:1fc444fbbd]en heb je er nu een toetsenbord bij aangeschaft?[/quote:1fc444fbbd]

D’r zit standaard een toetsenbord bij, maar ik ben nog steeds van plan een USB-PS/2 adapter te gebruiken zodat ik m’n bestaande ergnomisch keyboard kan aansluiten.