PSD leest Memorystick Pro 1Gb niet!

Mijn PSD (Personal Storage Device) leest wel de gewone Memorysticks, maar de Pro stick niet. Hoe kan dat nou, moet ik de PSD anders formateren? Heeft iemand hier ervaring mee. Fotograveer met een Sony F717.

pro reader is backward compatible gewone memory stick niet forward compatible als je reader voor memory stick gemaakt is dan zal je een nieuwe moeten kopen voor pro. Want pro kan enkel met pro readers gelezen worden en pro readers kunnen gewone memorysticks lezen maar niet omgekeerd

Sluit de camera aan op je computer met de Memory Stick erin... Dat lukt ook goed.

Ken dat verschijnsel. Zoals atropos^ al vertelde heb je de mogelijkheid om je Pro Memory Stick uit te lezen in de camera. In mijn Windows-laptop (waarin een interne kaartenlezer zit) kan de PM Stick wel worden uitgelezen, maar dan moet de stick eerst in de laptop geformateerd worden. De foto's die daarna gemaakt zijn, kunnen dan zowel met de camera als met de laptop worden uitgelezen.

Allen bedankt voor de reaktie's. T'is duidelijk. Kennelijk heb ik met mijn PSD van het merk Drive II een ouder model welke niet met MS Pro sticks om kan gaan. Maakt verder niet zoveel uit, heb nog een aantal gewone MS sticks liggen welke ik aan het eind van de dag op de PSD kan zetten. Was alleen mooi geweest als de Pro stick ook over gezet kon worden op de PSD.

Zit er toch over te denken een keer een iBook aan te schaffen. Kan dan ook direct de foto’s op een wat groter scherm bekijken en direct van commentaar voorzien als ik op vakantie ben.

Jammer, had gehoopt op een opdate o.i.d. die er voor zorgt dat de PSD ook met Pro overweg zou kunnen.