Psycho Poll Intel processors

Zojuist zat ik te denken aan de impact die de overgang naar Intel-processors bij Apple heeft bij de doorgewinterde powerpc-gebruiker, die het in het verleden nooit kon nalaten denegrerend te spreken over Wintel-dozen (nu Mintel?). Deze Poll moet hierin duidelijkheid scheppen. Hoe groot is de psychologische schade op het forum? Beantwoord daarvoor graag de bovenstaande vraag.

-Geen intel logo erop maar het maakt me niet uit dat er een Intel in zit.

zo…

Er wordt een beetje van een mug een olifant gemaakt in deze kwestie. Apple gebruikers geven in feite niet veel om de processor, maar wel om het besturingssysteem. Als Apple geen besturingssysteem had zoals Mac OS X, en bv. enkel hardware zou bouwen met Windows XP bijgeleverd, zou een Mac iets zijn voor gadget freaks, die een duurdere smaak hebben hebben en veel geven om design.

G4, G5, Core Duo,… Het zijn allemaal marketing termen voor een firma die zeer bedreven is in marketing. Het gaat om de snelheidswinst, niet om PowerPC of x86. Als je trouwens ziet dat een kleiner computerbedrijf als Apple een invloed kan hebben op Intel (plots wordt er bij de overschakeling van PowerPC op Intel ook overgeschakeld van logo en huisstijl bij Intel zelf, en een nieuw imago aangemeten). Het draait enkel om handige marketing op dit gebied. Daarom vind ik deze discussie nogal nutteloos.

Ik hoef al die stickers en logo's van de makers van de componenten van m'n systeem er niet op. Dus ook geen Maxtor, Kingston, ATI of wat voor plaatjes erop. Ik moet er ook niet aan denken dat alle leveranciers die m'n auto tot een Renault gemaakt hebben hun sticker erachterop willen hebben.

Het zal mij compleet worst zijn wat Apple voor merken in z’n systemen schroeft en soldeert, als het maar vlekkeloos werkt. Die optie zit niet in de poll (HAAATSJOE!) dus stemmen heeft geen zin.

Heel die heisa is belachelijk. Zoveelste onozele vraag dus ...

[quote:d6a9f122de="hankie"]Zojuist zat ik te denken...[/quote:d6a9f122de] Combineer dat voortaan dan a.u.b. met een zoekactie in plaats van met het maken van een nieuw topic.

Oftewel: hier is al een topic over.