Publisher voor Mac OSX

Hallo, ik zoek een programma die zoals publisher voor windhoos foldertjes kan creeëren, van een A4 die geplooid wordt op A6 een klein boekje maken. Bestaat er zoiets voor MAC OSX? :roll:

Er zijn veel programma's die dat kunnen. Misschien kan de nieuwe Word dat ook wel. Ik gebruik gewoon MS Word voor Mac X en maak gebruik van Tekstboxen (onder Insert). Je kan deze op elke pagina (maken) en aan elkaar koppelen zodat de tekst als het ene vak vol is de tekst gewoon doorloopt in het andere. Je moet wel even het aantal pagina's van te voren indelen en bedenken welke pagina tegenover welke andere zit (als je begrijpt wat ik bedoel). Niet echt heel simpel maar goed te doen als je er wat handigheid in krijgt.

Vroeger in een grijs verleden deed ik dat op een PC met Wordperfect. Werkte prima, zat ingebakken in het programma, maar ja tijden veranderen… Geen PC meer geen WordPerfect meer… Er zijn toch nog wel kleine dingetjes die ik soms een beetje mis, maar terug nee…

Tekstboxen ken ik, maar als je een klein boekje wil maken op basis van een A4 dan moet je kunnen een tekst omgekeerd zetten als je dan plooit komt de tekst juist te staan :?

kijk hier eens:

http://www.ragtime-online.com/

verkrijgbaar in Nederlands, Engels, Frans, Duits

de “solo” versie is geloof ik gratis of kost weinig.

Bedankt :D

Om van bijv. A5 jes een mooi kant en klaar boekje te maken is er CocoaBooklet, gratis en voor niks, je moet wel eerst PDF'jes maken en dan op CocoaBooklet gooien en voila daar heb je een moooi boekje!! Ferdinand

Nogmaals vriendelijk bedankt voor de tips, vooral het laatste is veelbelovend 8)

Ragtime Solo draait onder OS9. Ik begreep onlangs uit het Klokhuismagazine dat RagTime 5.6 630 euro ex btw kost..... Maar als er een RagTime Solo voor OSX is zou dat ook een mooie ooplossing zijn.

In principe werkt het werken met tekstboxen in Word identiek met Ragtime Solo

Ik maak al jaren mijn boekjes in Word X en dat gaat prima.

[quote:80dc080bc9="boekeloo"]Ragtime Solo draait onder OS9. Ik begreep onlangs uit het Klokhuismagazine dat RagTime 5.6 630 euro ex btw kost..... Maar als er een RagTime Solo voor OSX is zou dat ook een mooie ooplossing zijn.

[/quote:80dc080bc9]

RagTime Solo 5.6.4 Nederlands is er ook voor OSx (en gratis voor prive gebruik) Heb hem al een tijd op m’n HD staan maar gebruik hem eigenlijk niet. Toch te veel poespas. Zit te wachten op de OSx versie van PageStream4.1.x (en je kan er ook foders ed mee afdrukken op bepaalde sjablonen) Gebruik dat al sinds jaar en dag bevalt me zeer goed is er nu alleen voor OS9.
(maar ook Windows, Linux, Amiga (ppc en 68k) en MorphOS)
Ik heb het in MacOS9 Windows en Amiga68k (hxxp://www.grasshopperllc.com/)