pureftpd & tiger

Hallo,

Ik zoek een goede ftp server voor onder Mac OS X (tiger) en ik heb zelf op een BSD doos goede ervaringen met PureFTPd. Nu zie ik op hun site dat er nog geen versie voor Tiger is klopt dat? Wat kan ik dan het beste als freeware ftp server gebruiken?

Ik heb geprobeerd te zoeken in het forum maar dat was niet echt een succes :frowning:

http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/

wel Tiger ondersteund en heel simpel

succes

Hmm, die had ik ook al gezien maar ik dacht dat het alleen de frontend was en los stond van PureFTPd zelf. En aangezien ik daar geen Tigerversie van had gezien :)

in de linux wereld is vsftpd populair vanwege zijn goede performance en security. Is ook beschikbaar voor OS X

[quote:8bce410fec="wmstudio"]in de linux wereld is vsftpd populair vanwege zijn goede performance en security. Is ook beschikbaar voor OS X[/quote:8bce410fec]

Welke prefereer jij?

vsftpd of pureftpd?

[quote:482fdaf844="wout"][quote:482fdaf844="wmstudio"]in de linux wereld is vsftpd populair vanwege zijn goede performance en security. Is ook beschikbaar voor OS X[/quote:482fdaf844]

Welke prefereer jij?

vsftpd of pureftpd?[/quote:482fdaf844]

Ik gebruik zelf vsftpd. De security record is goed. Vsftpd is eenvoudig te configureren en het is makkelijk om gebruikers te locken in hun eigen home directory…

Dit is wat de Suse linux distributie erover schrijft:

vsftpd - Very Secure FTP Daemon - Written from Scratch

Vsftpd is an FTP server, or dæmon. The “vs” stands for Very Secure. Obviously this is not a guarantee, but the entire codebase was written with security in mind, and carefully designed to be resilient to attack. Recent evidence suggests that vsftpd is also extremely fast (and this is before any explicit performance tuning!). In tests against wu-ftpd, vsftpd was always faster, supporting over twice as many users in some tests.

pure-ftpd - A Lightweight, Fast, and Secure FTP Server

Pure-FTPd is a fast, production-quality, and standard-conforming FTP server, based-on Troll-FTPd. Unlike other popular FTP servers, it has no known security flaws, is trivial to set up, and is especially designed for modern Linux kernels (setfsuid and sendfile capabilities) . Features include: PAM support, IPv6, chroot()ed home directories, virtual domains, built-in LS, anti-warez system, bandwidth throttling, FXP, bounded ports for passive downloads, upload and download ratios, Apache log files, and more.

Wellicht kan iemand deze [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=69419]gebruiker[/url] opweg helpen? Hoe (her)start je in vredesnaam PureFTPd? :lol: