[quote:ef0764168a="gretver"][quote:ef0764168a="tricksel"]
Mocht je iets dergelijks willen, laat het even weten, ik ben er toevallig mee bezig om er een te bouwen.[/quote:ef0764168a]
Ik zoek ook iets dergelijks. Ik heb namelijk geen tv, maar wil af en toe toch wel wat kijken. Dat zou ik dan het liefst op mijn powerbook willen doen. Het allerliefst gestreamd, maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Ik zal zelf aan een eyetv te denken, maar dan heb je weer een kastje aan je powerbook hangen… Vind ik minder mooi. Verder nog te denken aan een oudere mac, daarop dan een eye tv en dan met apple remote client tv kijken op mijn powerbook. Maar dit is natuurlijk wat omslachtig en vooral erg duur.
Een oude pc kopen en daar een linuxserever of iets derg. op gooien lijkt me inderdaad een fraaie oplossing… Weet je iets over de mogelijkheid dit te streamen?[/quote:ef0764168a]
Oude PC is geen goed idee…
TV capture vraagt redelijk veel processorkracht. Je zou beter een goedkope AMD Athlon XP kopen! Ofwel een oude PC met nog een deftige P4 of AMD Athlon XP erin…
Vele TV capture card geven problemen met de synchronisatie van audio & beeld op tragere systemen. Ouder dan een P4 2GHz zou ik niet gaan!
Eigenlijk zoek ik een TV capture card die hardware-matig MPEG4 aankan… Daarna kan ik kijken naar TV programma’s op m’n PowerBook maarja… Nog geen deftige TV capture card gevonden. Als je reviews leest zijn er altijd wel problemen met het kaartje, zeker als het over MPEG4 gaat…
Andere mogelijkheid is MPEG4 capture via de CPU i.p.v. via de hardware van de TV capture card. Met een snelle CPU is zoiets mogelijk maar of dit goede beeldkwaliteit oplevert is iets anders …
TV capture voor de Mac is niet aan te raden met een G4 …