Pvr (tivo-achtig iets) gezocht

Ik ben al een tijdje opzoek naar een harddisk recorder als vervanger van de vhs. Iets zoals de tivo in de US, maar dan werkend in NL. TV op pauze kunnen zetten enzo. Nou heb ik op de HCC beurs zoiets gezien, kan 'm alleen nergens vinden. Iemand enig idee? Je kon er aparte modules met hd bij kopen.

Voor de goede orde: ik zoek een standalone apparaat, niet iets gekoppeld aan de mac ofzo. En een dvd recorder met hdd is ook niet de bedoeling…

[quote:cf1738d1b5="Tjerker"]Ik ben al een tijdje opzoek naar een harddisk recorder als vervanger van de vhs. Iets zoals de tivo in de US, maar dan werkend in NL. TV op pauze kunnen zetten enzo. Nou heb ik op de HCC beurs zoiets gezien, kan 'm alleen nergens vinden. Iemand enig idee? Je kon er aparte modules met hd bij kopen.

Voor de goede orde: ik zoek een standalone apparaat, niet iets gekoppeld aan de mac ofzo. En een dvd recorder met hdd is ook niet de bedoeling…[/quote:cf1738d1b5]

Dat zou ik ook willen! Maar liefst met mogelijkheid om de opgenomen programma’s over te zetten op m’n PowerBook.

Jammer genoeg ken ik geen zo’n toestel :frowning:

http://reviews.cnet.com/Home_video/4502-6474_7-0.html?tag=dir.hdrec

zo’n soort machine, dus… maar dan wel eentje die het doet in NL…

[quote:bc9d406003="Tjerker"]http://reviews.cnet.com/Home_video/4502-6474_7-0.html?tag=dir.hdrec

zo’n soort machine, dus… maar dan wel eentje die het doet in NL…[/quote:bc9d406003]

Ja inderdaad! Dat zou ik ook wilen …

ik heb sinds 2 jaar een topfield en die doet dit. Er zit een HD in van 120 gig en hiermee kan ik 3 volle dagen opnemen (24 uur X 3 = 72 uur). Ik neem er alle films en programma's mee op die ik wil bekijken en ik kan ook timeshiften (met vertraging kijken naar een lopend programma en dat ook pauzeren als de telefoon gaat enzo). De video heb ik allang verkocht en ook een dvd-speler of recorder heb ik niet nodig. Echt een top-ding. Het beeld is perfect en ziet er gelikt uit. Je moet 'm wel aan een schotel hangen, maar dan heb je ook nog eens meer dan 2000 kanalen (films, radio, news, etc). Via de usb2-uitgang kan je zaken naar je pc/mac overzetten.

Kost dat?

www.topfield.tv

veel technische specificaties waar ik niets mee ben

misschien is dit een schitterend product maar dit kan je niet te weten komen via hun website

op www.topfield.de staat er misschien meer uitleg …

Veel links te vinden op:

http://www.haenlein-software.de/haenlein-software/index2.php?navigation=dvr-studio&unav=nav_progs&sprache=english

[quote:8f19bd5e42="Paultje"]ik heb sinds 2 jaar een topfield... Je moet 'm wel aan een schotel hangen, maar dan heb je ook nog eens meer dan 2000 kanalen (films, radio, news, etc). Via de usb2-uitgang kan je zaken naar je pc/mac overzetten.[/quote:8f19bd5e42]

Maaruh… MOET ie aan de schotel? Of kan ie ook aan de CAI?

For what it's worth:

Er is e.e.a. aan software voor zowel linux als Wind*ws die dit soort taken heel goed kunnen. Je zou evt. een PC’tje kunnen gebruiken en die dedicated hiervoor neer kunnen zetten. Hoeft niet een héél bijzondeer krachtige PC te zijn, en het leuke is dat je bijv. ook automatisch kunt laten opnemen aan de hand van sleutelwoorden, een zoekopdracht en een electronische programma-gids.

Mocht je iets dergelijks willen, laat het even weten, ik ben er toevallig mee bezig om er een te bouwen.

Ik heb hier een Phillips HDRW 720 in gebruik. Gecombineerde HD/DVD Recorder, werkt perfect met GuidePlus/Gemstar dus ook makkelijk op te nemen programma's selecteren. Ook time shifting werkt ideaal (ook als je een ander kanaal aan het opnemen bent). Ik heb het apparaat toen gekocht voor 179 euro; aanbieding vanwege de opening Mediamarkt Alkmaar; zal nu wel iets duurder zijn :)

[quote:a3c13a34f7="tricksel"]

Mocht je iets dergelijks willen, laat het even weten, ik ben er toevallig mee bezig om er een te bouwen.[/quote:a3c13a34f7]

Ik zoek ook iets dergelijks. Ik heb namelijk geen tv, maar wil af en toe toch wel wat kijken. Dat zou ik dan het liefst op mijn powerbook willen doen. Het allerliefst gestreamd, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Ik zal zelf aan een eyetv te denken, maar dan heb je weer een kastje aan je powerbook hangen… Vind ik minder mooi. Verder nog te denken aan een oudere mac, daarop dan een eye tv en dan met apple remote client tv kijken op mijn powerbook. Maar dit is natuurlijk wat omslachtig en vooral erg duur.

Een oude pc kopen en daar een linuxserever of iets derg. op gooien lijkt me inderdaad een fraaie oplossing… Weet je iets over de mogelijkheid dit te streamen?

[quote:ef0764168a="gretver"][quote:ef0764168a="tricksel"]

Mocht je iets dergelijks willen, laat het even weten, ik ben er toevallig mee bezig om er een te bouwen.[/quote:ef0764168a]

Ik zoek ook iets dergelijks. Ik heb namelijk geen tv, maar wil af en toe toch wel wat kijken. Dat zou ik dan het liefst op mijn powerbook willen doen. Het allerliefst gestreamd, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Ik zal zelf aan een eyetv te denken, maar dan heb je weer een kastje aan je powerbook hangen… Vind ik minder mooi. Verder nog te denken aan een oudere mac, daarop dan een eye tv en dan met apple remote client tv kijken op mijn powerbook. Maar dit is natuurlijk wat omslachtig en vooral erg duur.

Een oude pc kopen en daar een linuxserever of iets derg. op gooien lijkt me inderdaad een fraaie oplossing… Weet je iets over de mogelijkheid dit te streamen?[/quote:ef0764168a]

Oude PC is geen goed idee…

TV capture vraagt redelijk veel processorkracht. Je zou beter een goedkope AMD Athlon XP kopen! Ofwel een oude PC met nog een deftige P4 of AMD Athlon XP erin…

Vele TV capture card geven problemen met de synchronisatie van audio & beeld op tragere systemen. Ouder dan een P4 2GHz zou ik niet gaan!

Eigenlijk zoek ik een TV capture card die hardware-matig MPEG4 aankan… Daarna kan ik kijken naar TV programma’s op m’n PowerBook maarja… Nog geen deftige TV capture card gevonden. Als je reviews leest zijn er altijd wel problemen met het kaartje, zeker als het over MPEG4 gaat…

Andere mogelijkheid is MPEG4 capture via de CPU i.p.v. via de hardware van de TV capture card. Met een snelle CPU is zoiets mogelijk maar of dit goede beeldkwaliteit oplevert is iets anders …

TV capture voor de Mac is niet aan te raden met een G4 …

Op zich lees ik goede verhalen over de eyetv firewire. Ik vind hem alleen erg duur en vindt het nogal jammer dat er niet gestreamd kan worden. De oude eyetv usb werkt volgens mij op usb 1. DAt zou toch ook streambaar moeten zijn, maar hoe stream je dat signaal nu makkelijk naar je powerbook?

[quote:bb67b8b7b6="gretver"]Op zich lees ik goede verhalen over de eyetv firewire. Ik vind hem alleen erg duur en vindt het nogal jammer dat er niet gestreamd kan worden. De oude eyetv usb werkt volgens mij op usb 1. DAt zou toch ook streambaar moeten zijn, maar hoe stream je dat signaal nu makkelijk naar je powerbook?[/quote:bb67b8b7b6]

'k Heb een tijdje geleden een review gelezen over de EyeTV Firewire. Volgens de reviewer werd tijdens het opnemen van beelden bijna alle processorkracht gebruikt van een G5 @ 1.6GHz. Daarom denk ik dat een PowerBook met een G4 hiervoor niet geschikt is tenzij je met lage kwaliteit tevreden bent …

[quote:a12961b5cd="larridon"] Oude PC is geen goed idee...

TV capture vraagt redelijk veel processorkracht. Je zou beter een goedkope AMD Athlon XP kopen! Ofwel een oude PC met nog een deftige P4 of AMD Athlon XP erin…

Vele TV capture card geven problemen met de synchronisatie van audio & beeld op tragere systemen. Ouder dan een P4 2GHz zou ik niet gaan!

Eigenlijk zoek ik een TV capture card die hardware-matig MPEG4 aankan… Daarna kan ik kijken naar TV programma’s op m’n PowerBook maarja… Nog geen deftige TV capture card gevonden. Als je reviews leest zijn er altijd wel problemen met het kaartje, zeker als het over MPEG4 gaat…
[/quote:a12961b5cd]

Valt allemaal reuze mee. Ik ken iemand die een Hauppauge WinTV PVR-350 gebruikt in een ouwe AMD Athlon 1200 processor, en dt werkt prima! Dit omdat op die kaart een eigen processor zit voor het coderen van de video. Het is absoluut niet nodig om een dusdanig nieuwe processor te gebruiken.

Als je kijkt op de site van Freevo, onder “Hardware”, dan staat daar duidelijk dat een 400 MHz processor al genoeg kan zijn…

EDIT:

Kijk hier voor een uitgebreide database van machines die als PVR zijn ingericht; er staan écht hele minimale machines in…