Pyro A/V Link

ik heb net zo'n analoog-DV convertor van ADS gekocht en vandaag de eerste test: analoge bron: video recorder of DVD (geen commerciele films ) aansluiting: via TBC (datavideo) naar de Pyro A/V link met sVHS kabels (en ook audioaansluiting) en dan naar Mac met firewire kabel Mac G4 DP 1.25 ; 2 interne schijven + externe firewire Maxtor; 1,7 Gb Ram panther 10,3,2 alles aangesloten, dan opgestart en iMovie 4 new project wat ik dan op de externe Maxtor gezet heb Alles verloopt prima: iMovie herkent de convertor, import klikken, op het scherm in iMovie zie ik de film lopen

Maar: er worden geen clips opgenomen naar de harde schijf

Vraag: wat heb ik fout gedaan ?

nog wat info: iMovie lijkt dit te beschouwen als een aangesloten camera en wil deze "besturen"; ik krijg dus een boodschap dat de "camera" in pauze staat ergens lijkt het probleem bij iMovie 4 te zitten suggesties?

ik had op de 2de firewirepoort van de G4 een externe HD (maxtor) aangesloten heb de kabel losgemaakt en terug opgestart: alles werkt nu prima en iMovie neemt op via de Pyro A/V Link

PS: de Maxtor uitzetten was niet voldoende, de kabel moest los

Uiteindelijk bleek de Pyro A/V Link niet zo compatibel met de Mac: de ene keer werkte de opname met iMovie wel, de volgende keer dan weer niet; alle mogelijke instellingen getest; ook getest met Final Cut Pro: hier werkte het helemaal niet; Uiteindelijk dan maar omgeruild voor een Datavideo Dac 100 en : alles werkt, zonder problemen dit ter informatie van andere amateurs