Ik vrees dat ik m'n python subsystem gemold heb (o.a. nodig voor Bittorrent), door na de zoveelste onlogische crash de laatste Python versie te installeren. Nu geeft Bittorent nóg vaker een crash, dus wil ik de 'originele' python installeren. Ik weet echter niet welke versie oorspronkelijk met OSX 10.4.3. gebruikt wordt en hoe ik die het beste kan her-installeren en overbodige rotzooi te verwijderen.
Heeft iemand een niet al te ingewikkelde suggestie?
Dat durf ik je niet te zeggen...
...ik weet alleen dat BitTorrent bij mij heel vaak crashte en dat ik daarna Transmission heb geïnstalleerd en sindsdien zonder problemen gebruik kan maken van de torrent-files
Als ik het me goed herinner gebruikt tiger python versie 10.3.4. Je kunt checken welke versie je hebt door terminal op te starten en dan het volgende in te tikken:
cd /usr/bin
./python
Dan run je de python interpreter en zie je de versie.
Wanneer je BitTorrent client crasht, zegt ie dan iets over python? Weet het zo net nog niet dat het met python te maken heeft.
Bij mij staat er dan (Tiger 10.4.3):
[code:1:ecce886868]Python 2.3.5 (#1, Mar 20 2005, 20:38:20)
[GCC 3.3 20030304 (Apple Computer, Inc. build 1809)] on darwin[/code:1:ecce886868]
Heb net op een "headless" debian server Azureus geinstalleerd en die draait dus zonder gui .
Ik moet zeggen er is niks beter qua functionaliteit dan Azureus . onder andere dat je de download en upload snelheid kan regelen .
Wat je moet doen is de Azureus installeren op je Mac en dan is de truuk dat je de nieuwste snapshot installeerd in de azureus. inclusief de 2 extra files die ie nodig heeft om headless te draaien .
dan kun je via de commandline em opstarten zonder gui [code:1:139fba478e]java -jar Azureus2.jar ui=console[/code:1:139fba478e] vanuit de Azureus.app folder
het mooie is dan dat als je Azureus eenmaal goed hebt ingesteld via de gui dat ie dan minder resources neemt en je kunt dan via de swing web ui al je torrents beheren . Ook is er een widget die je vanaf dashboard kan gebruiken . (alleen voor tiger natuurlijk)
Ik heb het niet getest op een mac maar kan me niet voorstellen dat het niet zou werken . De webui werkt wel goed op een mac dat kan ik je met zekerheid vertellen
[code:1:8dbff34c12]f156157:/usr/bin imac$ /System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.4/bin/python
Python 2.4.1 (#2, Mar 31 2005, 00:05:10)
[GCC 3.3 20030304 (Apple Computer, Inc. build 1666)] on darwin
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>>
f156157:/usr/bin imac$ /Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/Python -bash: /Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/Python: Bad executable (or shared library)
[/code:1:8dbff34c12]
Bij mijn is overigens BitTorrent (python versie) nog nooit gecrasht maar dat doet niet ter zake.
Ik heb python nog nooit veranderd . Via Fink of darwinports zou je misschien opnieuw een andere versie kunnen installeren.
Heb je ook al eens geprobeerd de BitTorrent zonder gui ter draaien ? door bijvoorbeeld de btlaunchmanycurses.py te gebruiken ? Probeer via fink of darwinports eens die te installeren dan zal ie meteen de goede bijbehorende python versie installeren ,
en waar kan ik dat vinden dan?
ik moet eerlijk zeggen dat wat je zegt, me niets alles zegt (leuke zin hè?)
EDIT
Met pacifist maar even het hele BSD subsystem geïnstalleerd en daarna de OSX 10.4.3 updater. Hopen dat het nu werkt (ohja: eerst alle python zooi verwijderd).