Qpress -> Indesign-> PDF afbeelding

Een Xpress 4 file binnengehaald in Indesign 2.02 en daarna via een postscript file een PDF file gemaakt (Distiller 5) laat één en dezelfde afbeeling negetief zien terwijl ander goed zijn (tiff bestanden)

Vanuit Xpress -> ps -> pdf gaat het wel , moet echter outline om tekst zetten en dat gaat in Indesign beter.

Beide ps bestanden zien er in Illustrator geopend goed uit.

Is het een FC document of een steunkleur?

Beter is om de .ps in Illustrator te openen en daar outline te zetten. Bij conversie van Xpress naar Indesign loop je de kans dat je spatiering niet meer klopt. Ook gaat ID niet goed om met in Xpress ingekleurde tiffs.

Succes

Het is een fc document waarin, hierin staan steunkleuren omgezet naar cmyk.

Gegrijp opmerking van defender niet goed. Ik heb de outline (van enkele woorden) niet in xpress gemaakt want dat ziet er niet uit en je kunt de kleur niet anders maken dan de vulling.
Indesign doet dat perfect.

[quote:9b8090ff9e="Hans59"]Het is een fc document waarin, hierin staan steunkleuren omgezet naar cmyk.

Gegrijp opmerking van defender niet goed. Ik heb de outline (van enkele woorden) niet in xpress gemaakt want dat ziet er niet uit en je kunt de kleur niet anders maken dan de vulling.
Indesign doet dat perfect.[/quote:9b8090ff9e]

Wat defender bedoeld. Als je de postscript file opend in Illustrator en daar die paar woorden omzet naar een outline… opslaan en dan pdf maken zou het goed moeten gaan.

Snap ik, javascript:emoticon(':wink:')

wil echter alles in Indesign maken. om Quark ->ps -> Illustrator en dan pdf te maken is te omslachtig en bestanden worden te groot. (zijn meerder pagina’s). en ik zit nog in presentatiefase!

Wat laat, zat ff in oude berichten te bladeren, dus waarschijnlijk ben je er al uit. Maar toch: Probeer eens het verkeerde tifje te openen in Photoshop, opnieuw opslaan als MAC-tiff (m.a.w. kan het een PC-tiff zijn geweest?) Andere optie is de tiff als Photoshop-document te bewaren en opnieuw te plaatsen in ID, maar dat had je waarschijnlijk zelf al bedacht. ID herkent wel native-photoshop.