QT 7 (H.264) and Windows

Hallo, Ik doe regelmatig audiomixen. Momenteel werk ik nog op een Windows systeem, en met de komst van QT 7 zijn we op wat problemen gestoten. De beeldmonteur geeft mij een quicktime filmpje, maar op mijn WinXP kan deze niet afspelen. Ik vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe compressor die Apple gebruikt "H.264". QT 7 voor Windows is nog niet uit, dus voorlopig moeten we naar een andere oplossing zoeken. Een lagere versie van QT installeren op voor de monteur is waarschijnlijk geen optie, de laatste versie Final Cut Pro baseert zich op QT 7 denk ik. Iemand enige tips hoe ik die QT filmpjes (in H.264) kan afspelen? Thx.

Misschien pakt VLC voor Windows het wel:

Download: http://www.videolan.org/mirror.html?mirror=ftp://ftp.crans.org/pub/videolan/&file=vlc/0.8.1/win32/vlc-0.8.1-win32.exe

Zolang QuickTime 7 voor Windows niet uit is zal je onder Microsoft hun besturingssysteem geen H.264 filmpjes kunnen bekijken die gemaakt zijn met QuickTime 7. Volgens mij gebruikt Apple zijn eigen variant van de H.264 codec. Toen ik een stukje film omgezet had in H.264 met HandBrake kon QuickTime 7 dat zelfs niet openen! MPlayer OS X 2 wel :) Een H.264 player onder Windows zal dus niet zomaar QuickTime 7 H.264 bestanden kunnen afspelen. Dus volgens mij moet je wachten ... Of de bestanden omzetten naar QuickTime 6 codec.

bedankt voor de reacties. en hou kan ik dat het beste doen om ze om te zetten naar QT6?

Het filmpje wat aangeleverd wordt moet gewoon in een ander codec geschreven worden. Welk codec werke je mee voor QT7? Vraag of ze de filmpjes daarin aanleveren.

Als je de .mov bestanden hernoemt naar .mp4 heb je goede kans dat je deze op de pc kunt openen met recente versies van VLC, mplayer of wmp. wmp werkt alleen als je h.264 plug-in's zoals ffdshow of moonlight AVC hebt geinstalleerd.

@larridon: Bij mij openen met handbrake gecodeerde avc/h264 bestanden wel in qt7. Ik gebruik handbrake 0.7.0 beta 3.

Je kunt toch bij het opslaan kiezen in welke codering je dat doet?

Je kiest gewoon geen h.264, maar vb. h.263:

[img:be3ab0b27f]http://zimbax.spymac.com/QTime.png[/img:be3ab0b27f]

het staat momenteel op video, maar helpt niet veel. zou er nog een andere reden zijn waarom quicktimes (gemaakt met de nieuwe Final Cut) niet willen spelen op een Windows systeem?

trouwens, VLC lukt ook niet, crasht op de QT movies.