QT draait film in AVI -formaat niet

Heb van een huisgenoot een kopietje gekregen van Finding Nemo Heeft hij voor me gebrand op zijn PC (Windows NT) in AVI-formaat.

Als ik hem echter wil afspelen krijg ik een waarschuwing dat er problemen
kunnen voordoen, omdat de benodigde compressor niet kan worden gevonden.

Hoe los ik dit op??

(QT 6.5; OSX.2; iMac G3DV-450-512MB)

VLC gebruiken, die doet het altijd, zoek maar even op macupdate.com

Probeer het eens met de [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/mac/16623] mplayer[/url]

Voor dat iemand hier over begint te zeuren zeg ik het maar vast:

“Dat mag ook helemaal niet!”

In het geval het allemaal wel zou mogen zou je een divx quicktime component kunnen downloaden bij divx.com. Handiger is een player als VLC of mplayer gebruiken om de film te bekijken. Voor een imac 450 kun je het beste mplayer gebruiken, aangezien deze ook goed werkt op wat nminder nwe computers. Kijk ff op versiontracker.com.

Mediaplayer heb ik geprobeerd, maar daar krijg ik : file format is invalid

de rest ga ik proberen

bedankt

www.3ivx.com

Deze codec werkt perfect met quicktime. Leest alles wat maar enigzins naar mpeg4 ruikt ! (leest dus ook AVI !)

[quote:cff73ec269="Q"]Mediaplayer heb ik geprobeerd, maar daar krijg ik : file format is invalid

de rest ga ik proberen

bedankt[/quote:cff73ec269]

Er is een verschil tussen ‘Mediaplayer’ en mplayer… Die laatste zou het toch eigenlijk wel moeten doen…

Het werkt (met een beetje horten en stoten) op m'n iMac G3 450

Ga het nu even proberen op m’n QS 800 (hopelijk dat de film daar gewoon doorloopt)

tkx iedereen

[url=http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=1yz7vmy55r37oCz8bPPFiYxqowBVUeiVh7U=?BOL_OWNER_ID=1002004000092440&Section=VIDEO]Hier[/url] vind je Finding Nemo in DVD kwaliteit :wink:

eventueel kan het helpen de AVI door divx doctor te gooien, meestal gaat ie dan soepeler lopen en met beter geluid.

Andre

Divx Doctor is inderdaad een hele goede app. Maar ook deze app kan niet het AVI filmje omzetten dat op een CD van Computer Arts is bijgeleverd. Jammer, een leuke Illustrator CS Tutorial...

VLC doet niets, Quicktime niet en de Doctor laat geen beeld zien…
Ik haat het dat Quiktime dit niet gewoon afspeelt. Slechte zaak.