quad + beste settings voor photoshop c2

heb een quad met 6,5 gig twee zelfde beeldkaarten en een raptor 10000 als scratch schijf wat doe je met cache setting en memory, ben een beetje aan het testen maar zie in activiteitweergave dat de scratch amper word gebruikt bij bestand van 600mb met diverse filters. en dat processor dan weer 90 dan over de 200 % dit zegtt me allemaal weinig .op diverse sites staan verschillende antwoorden als cache op twee en dan weer op 8,.geheugen op 70 laten dan weer meer geven wie weet de beste settings groetjes

Ik zou je niet kunnen helpen.. Jammer genoeg!

Maar ik moet wel zeggen dat ik ziek jaloers ben op je specs!

JOnas

in 'beeldbewerking' kom je niet veel verder denk ik, ik hoop dat een mod jouw topic even in een andere rubriek zet... ;)

't is een vraag over Photoshop, ik vond hem zelf wel op zijn plek in beeldbewerking...

Ik kan hem natuurlijk naar overige software zetten… :slight_smile:

[quote:3fa6d1d5a5="unSOUND"]'t is een vraag over Photoshop, ik vond hem zelf wel op zijn plek in beeldbewerking...

Ik kan hem natuurlijk naar overige software zetten… :)[/quote:3fa6d1d5a5]

okee, het ging mij alleen even duizelen, zoveel technische specs…
ik zal het maar aan de prof-techneuten overlaten dan :wink:
(voor specifieke PS vragen ben ik wel te bereiken :stuck_out_tongue: )

Je systeem mag dan geweldig zijn, je kennis van de nederlandse syntaxis laat toch te wensen over. :sealed:

De beste settings zijn er niet. Dat je scratch niet gebruikt wordt betekent alleen maar dat je voldoende vrij geheugen hebt om je bestand open te houden. Als je met lagen aan de slag gaat en rare filters gaat toepassen zul je zien wat er gaart gebeuren.

Photoshop is overigens een van de weinige programma’s die je nog met de hand geheugen kunt toewijzen.

Of je processor(s) hard moeten werken is erg afhankelijk van de bewerking die je doet. Niet alle filters zijn voor twee processoren geoptimaliseerd.

Kortom: Experimenteer met je settings.

(Ondertussen ben ik erg benieuwd op basis van welke informatie je aan deze config bent gekomen. Een retesnelle scratchdisk is nog altijd traag in vergelijking met RAM, maar heeft wel zin bij videobewerking en als opstartschijf. Twee videokaarten… Wat ga je er mee doen?)

Alleen is het niet zo netjes om iemand daar in een topic over aan te spreken. Kun je beter via een pb doen of gewoon laten. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen met dyslexie.

En gezien je specs. Gewoon standaard laten. Je hebt meer dan genoeg!!!

[quote:2d9299e666="DTP2"]Alleen is het niet zo netjes om iemand daar in een topic over aan te spreken. Kun je beter via een pb doen of gewoon laten. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen met dyslexie.[/quote:2d9299e666]Leg eens uit want hier snap ik echt helemaal niets van...

[quote:2d9299e666=“DTP2”]En gezien je specs. Gewoon standaard laten. Je hebt meer dan genoeg!!![/quote:2d9299e666]En die snap ik dan weer volkomen :slight_smile:

Kan me Desk’s vraag (“erg benieuwd op basis van welke informatie je aan deze config bent gekomen”) wel voorstellen. Of doe je heel veel meer zeer zware bewerking zoals videorendering etc?

Ow ja sorry, kan ook natuurlijk. Niet bij stil gestaan.

Zal het niet meer doen :innocent:

Kijk eens op [url=http://www.adobe.com/support/techdocs/332270.html]deze pagina van Adobe[/url]. Die geeft een hoop duidelijkheid wat betreft je instellingen.

Veel succes, en ook ik ben jaloers op de specs van je machine!

Groet,
Job

Hier staat een uitgebreide verhandeling over het optimaliseren van PS: http://www.macgurus.com/guides/storageaccelguide.php

Alwaar te lezen staat: [quote:be315e0a3d]Use a fast startup disk for the system and application files. <--->The WD740 "Raptor" can be an excellent choice for instance, providing substantial all-around system performance improvement at a modest cost. Photoshop’s general performance improves with a faster startup disk.[/quote:be315e0a3d]

Dus ben ik nog steeds benieuwd waar die tip om een Raptor als scratch in te zetten vandaan komt.
Ik bedoel maar: als je geld uitgeeft aan het snelste van het snelste dan moet daar toch een redenering achter zitten…

Ik kan je vertellen dat ik erg blij ben met de 74GB Raptor opstartschijf! Met de opmerking dat geen enkele opwaardering beter werkt dan vol RAM geheugen.

Volgens mij is een scratchdisk niet hetzelfde als een opstartschijf,… wel?

Nee, da's niet hetzelfde. Je opstartschijf is de HD waar je systeem op staat, de scratchdisk is de schijf (of meerdere schijven) die Photoshop gebruikt om data op kwijt te kunnen als het niet meer in je RAM geheugen past.

[url=http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1910425,00.asp]Hier[/url] is nog een pagina met tips en tricks over het sneller maken van Photoshop CS2.

Veel succes,

Groet,
Job