Quake 4

Hoi,

Ik heb Quake 4 op mijn macbook pro 2.0 met 256MB grafisch geheugen, maar ik vind dat het spel niet vlot genoeg draait. Dit zou toch mogen voor zo’n machine!
Ik heb de laatste intel update gedaan.
Iemand een idee?
merci

Hoeveel gewoon Ram geheugen heb je zitten? Met de standaard 512 kan dat wel te weinig zijn.

nee de vroegere 2.0 komt standaard met 1GB ram, dus das toch wel genoeg, niet?

Ja je hebt gelijk, dat zou wel moeten volstaan. Wat zijn de min specs eig?

Systeemvereisten Minimaal

Mac OS X versie 10.3.9 of hoger.
PowerPC G4-/G5- of Intel-procesor, 1,67 GHz of sneller.
512 MB RAM-geheugen of meer.
3,0 GB vrije schijfruimte.
Videokaart: Radeon 9600 of beter, GeForce 6600 of beter.
64 MB Video-RAM of meer
Multispeler: internet (TCP/IP)- en LAN (TCP/IP)-spel ondersteuning. Internetspel vereist breendbandverbinding.
DVD-speler.
Aanbevolen

Mac OS X versie 10.4.4 of hoger.
PowerPC G5- of Intel-processor van 2,0 GHz of sneller.
128 MB Video-RAM.
Opmerking
Ondersteunde videokaarten NVIDIA GeForce 6600, 6800 of 7800, ATI Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850 of X1600.

Even Appletje-I doen.... Staat ie nog op 'Rosetta'? Verder moet je even aangeven wat je instellingen / resolutie zijn dan kunnen we er meer over zeggen.

het staat niet meer op rosetta

eerst speelde ik op 1440x900 met hoge grafische kwaliteit en 2 cpukernen ondersteund,
dan heb ik de resolutie op het laagste gezet en grafische kwaliteit ook naar beneden, veel verbetering was er niet!

Draait hier als een zonnetje met alles op zijn hoogst met een resolutie van 1024x640.

Heb je wel de laatste updates?

versie 1.2.0 ? Hoe staan je grafische instellingen?

op mijn intel imac 17inch met 1.5GB liep ie perfect. Ik heb enkel de 1e 2 levels doorlopen.

Ik heb mijn macbook pro eens gebenchmarked en ik heb maar 59 als score, normaal zou die 83 moeten zijn volgens de statistieken!

Gebenchmarked met?

Om nog even te antwoorden op je vraag, ik draai hem met alles op high en 2x aa op 1024x640. En dan loopt hij helemaal soepel, zonder schokjes of wat dan ook.

Ik heb dan wel 2 GB geheugen, maar met 1 moet je het ook zo kunnen draaien, dacht ik zo. Je hebt bij de opties ondersteuning voor 2 cores aan staan?

ik heb hem gebenchmarked met xbench

Bij mij staat het op dezelfde resolutie, maar grafische kwaliteit op laag en antialiasing af.
Toch ligt de framerate veel te laag!

Daar klopt inderdaad iets niet, ik haal zelf een score van 94 punten.

Staat je batterij wel op ‘prestaties’ als je gaat spelen? (Dan raad ik je wel aan op de stroom te zitten, want dan gaat het hard).

ik speel steeds met netstroomadaptor! De mijne haalde slechts een score van 59

heb je veel dingen op je laptop staan? Ik doel op het idee van een herïnstallatie. Als je spulletjes kunt backuppen, en makkelijk een herïnstallatie kunt uitvoeren zou ik dat eens proberen.

Het klinkt namelijk gewoon als iets dat niet werkt zoals het hoort. Als het na het opnieuw installeren nog steeds zo is (wel een erase and install, niet reïnstall doen), dan is er misschien iets stuk.

Maar nu ik dit zo aan het typen ben is het misschien wel erg ingrijpend om gelijk je hele Mac opnieuw te installeren. Aan de andere kant, als het wel helpt, heb jij een snellere machine. Ik werk nog maar kort met Macs en zit nog een beetje vast aan het Windows idee. En dat is bij dit soort problemen altijd een herïnstallatie. Mac is natuurlijk anders, maar het blijft wel zo dat OSX corrupt geïnstalleerd kan zijn. Als dingen niet optimaal werken, is dat toch vaak het geval.

Ik zou er als ik jou was even over na denken. Het is (vond ik) niet veel werk om OSX te installeren, OSX is gelukkig na installatie direct bruikbaar en niet zoals Windows dat je dan nog eens alles moet installeren.

Heb je al eens gecontroleerd met "Activiteitenweergave.app" wat er allemaal bezig terwijl er geen enkele app open staat? Het kan zijn dat je Mac met iets bezig is waar je in het geheel geen weet van hebt. Deze programma vind je bij de hulpprogramma's in je map programma's.

Hey all ..

Kan je Quake4 (demo) ook online spelen?

Greetz
Falo