Quark 4 overschrijven van uit OSX

Ik heb sinds vandeweek OSX saampjes met os 9.21 draaien... Helemaal perfect...

alleen (there’s always u but)…
Quark is niet perfect… mijn lettertypen verzameld ie niet met alle families samen… dat is dan nog tot daar aan toe…

maarrrrrrrr…
Ik werk met Quark 5, dat heeft nog niet iedereen, dus moet ik bewaren als Quark 4, nu wil ik een document overschrijven, en dan vraagtie…
“WILT U OVERSCRIJVEN” met Normaal met een butten JA/NEE…
Maar nu niet… nu alleen NEE… wat nu? en hoe los ik dat op…

Ja, ik weet ik kan hem op een andere locatie opslaan en dan verplaatsen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling :wink:

Weet iemand iets beters??? :idea:

Ik sta open voor alle opties :slight_smile:

Alle opties? Simpel, koop Indesign!! :lol:

Ff serieus, kan het zijn dat je quark-bestanden op een server (dus niet lokaal) staan? Misschien een toegangsprobleem? Anders blijft er nix anders over dan een andere documentsnaam.

Moedig van je dat je met Xpress 5 werkt en er voor uitkomt :wink:

misschien is het geopend vanaf een gesloten volume bv een CD

Helix
uitsluitend indesign gebruiker 8)

Indesign is geen optie... sorrie :)

inderdaad ff serieus, want ik moet hier, als het een beetje meezit, elkedag mee gaan werken. Ik zie namelijk alleen maar voordelen in OSX.
Alleen Quark moet wel heeeel snel met een OSX versie komen!

Hmmm, het maakt niet uit waar mijn bestanden staan, ook vanuit mijn bureaublad overschrijven doet ie niet.
Ja wat je zegt, een andere doc naam of een tijdelijke map aanmaken.

Ik ondervind totaal geen problemen met Xpress 5 en vind hem zelfs beter als 4. De rede is dat wij hier op de studio met allemaal verschillende versies werkten. En toen Xpress 5 uitkwam, heb ik er voor gekozen om iedereen te upgrade.
Alleen, denken andere mensen daar anders over, dus moet ik alles in Xpress 4 versturen. Dat is alleen een beetje jammer…
[/i]

:wink: Tja QXP...ook echt handig om alvast QXP 5 te kopen....want de nieuwe features zijn natuurlijk niet downward compatible. Heb je iets aan de lagen in QXP 5 verdwijnen ze als je het als QXP 4 moet bewaren. Waarom heb je überhaupt QXP 5 gekocht? ALS we hier verder gaan met QXP wachten we in ieder geval tot QXP 6.0.1....jaja ik ken mijn pappenkwarkers maar al te goed. Voorlopig ben ik zelf hard op weg richting InDesign....KQXP!! Maar ja mijn dev. versie ID 2 is natuurlijk nog wel AMOR...

Kijk ff op de Quark forums. Misschien staat je probleem ertussen.

http://www.quark.com/cgi-bin/WebX?13@205.trqhaReTfEp^0@.ee77a7d

Succes!

Mmmarco, ik ga gelijk effe kijken... Ik hoop dat er wat bij staat.... Maar dat hoor je wel...! ;)

thx!!!

Ik ben even wezen kijken. En inderdaad daar komen mij problemen ook voor... alleen geen antwoorden...

Maar voor anderen misschien een gerust hart…
deze zomer willen ze Xpress 6 uitbrengen…onder osx!!!

http://www.quark.com/cgi-bin/WebX?13@3.2tufaxIlfMk^0@.ee7cf39

Met (gelukkig) nieuwe features!!! (zoals bijv: mutiple undo)

Maar goed… ik heb nog steeds een probleem… :frowning:

Als ik wil overschrijven naar 4.0, dan bewaar ik het document gewoon even op mijn bureaublad. dan overschrijf je dus niet, maar maak je gewoon een nieuw bestand aan. daarna sleep je je bestand naar de gewenste map en klaar.

Ja, een fijn programma dat XPress…

in QXPress 'verdwijnt' het deel dat 'Ja' bevat. Het wordt simpelweg niet getekend op het scherm, je ziet de helft van de dialoogbox. Vervelender is dat je dus ook niet op 'Ja' kan klikken en 'Nee' de 'default' optie is. De oplossing die ik gebruik is 'Default folder' installeren (regelpaneel). Default Folder heeft een optie waarmee je 'Make 'Replace' default when file already exists' kunt aangeven. Dit betekent in het geval van QXPress 5 dat 'Ja' de default knop wordt (ook al ZIE je die dus niet onder OS X!!) en kun je met de return toets deze dialoog bevestigen. Het bestand wordt dan gewoon bewaard! Uiteraard kun je altijd op 'Nee' klikken met de muis.